מצוין? מקומך כאן

Feeling excellent? Join  us!
תאריך
מרצה
פרופסור אלכס פיש

פרופסור אלכס פיש מספר על "מועדון 700", תוכנית המצוינות של הפקולטה, ומדגיש: זו לא עוד תוכנית מצוינות – זה מועדון של ממש

תוכנית המצוינות של הפקולטה להנדסה, "מועדון 700" עוברת מתיחת פנים רעננה לכבוד שנת הלימודים הקרובה. התכנית, המיועדת לסטודנטים עם הישגים אקדמיים, ציוני בגרות גבוהים ומעל 700 בפסיכומטרי (ומכאן שמה), תצא לדרך עם אחראי חדש מטעם הפקולטה – פרופ' אלכס פיש, ראש מרכז אימפקט אניקס. "זו לא סתם תוכנית - זה מועדון", מדגיש פרופ' פיש. "המטרה שלו היא לא רק לפתח מצוינות אקדמית, ולהקנות לחברים במועדון מיומנויות שיסייעו להם להצלחה בקריירה העתידית שלהם – אלא גם לגרום להם להרגיש בבית, לעודד אותם לייצר מעגל תמיכה הדדי ולסייע להם להתפתח ברמה האישית."

מסיבה זו, בנוסף לדגשים שניתן לראות גם בתוכניות אחרות, דוגמת פיתוח יזמות, ניהול, מנהיגות, יצירתיות, והיכרות מעמיקה עם תעשיית ההייטק המקומית - יקבלו חברי המועדון העשרה במגוון תחומים, ובהם תרבות, מוזיקה, ספורט ועוד. "מניסיוני, הצטיינות בתחום אחד הולכת יד ביד עם הצטיינות בתחומים נוספים, ואני רוצה שחברי המועדון יביאו את התחומים האלה למועדון, ושנעבוד איתם", אומר פרופ' פיש. "במרכז אניקס, למשל, פתחנו מועדון למוזיקה, שבמסגרתו נפגשים סטודנטים לתארים מתקדמים עם סטודנטים מהמחלקה למוזיקה, עושים איתם סשנים מוזיקליים ויוצאים לקונצרטים משותפים. המטרה שלנו היא להעתיק את המודל הזה למועדון המצטיינים, ולייצר מעין תתי-מועדונים, בתחומים שונים, בהתאם לתחומי העניין של חברי המועדון".

כמובן, המועדון יתמקד לא רק בפעילות פנאי. במהלך לימודיהם, ייקחו חברי המועדון חלק בעבודה המחקרית המתבצעת בפקולטה, ישתתפו באירועים חברתיים ייחודיים להם, ובשלב מאוחר יותר גם יזכו במנטורינג אישי של חברי סגל ותלמידי מחקר מהמעבדות השונות בפקולטה. בהמשך, מתוכנן גם קורס אקדמי ייעודי למובילים מבין חברי מועדון, שיכין אותם לתארים מתקדמים. הכול, כמובן, בהתאם למגבלות הקורונה. "בחודשים האחרונים חשבנו רבות והתחלנו לעבוד על תוכנית מפורטת של מפגשים והרצאות מגוונות, מאת אנשי תעשייה ואקדמיה בכירים", מספר פרופ' פיש. "כמובן, ביצענו התאמות למצב החדש. בסמסטר הראשון, כל המפגשים יעשו בזום, ואנחנו נעשה את מירב המאמצים לספק לחברי המועדון את התכנים האיכותיים ביותר, שיקדמו אותם בדרכם המקצועית. בסמסטר ב', בהתאם להתפתחויות שקשורות למצב, בכוונתנו לכלול בתוכנית מפגשים פרונטליים, סיורים בתעשייה ופעילויות נוספות."

הצטרפות למועדון תוצע למועמדים לפני תחילת שנה א' על בסיס מצוינות אישית. סטודנטים שהיו חברי המועדון בשנים הקודמות, ימשיכו להנות מהחברות בו, על בסיס הצטיינות בלימודים. בנוסף לפעילויות העשרה מסוגים שונים, יקבלו חברי מועדון 700 מלגת עידוד במהלך התואר הראשון.

תאריך עדכון אחרון : 11/10/2020