עתודה אקדמית

בהתאם לאישור שלטונות צה"ל, מועמדים מתאימים רשאים להגיש מועמדותם למסלול היוקרתי של לימודי העתודה האקדמית. 

מסלול איכותי זה מאפשר רכישת תואר אקדמי בהנדסת חשמל או הנדסת מחשבים בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן תוך 4 שנים. המתקבלים למסלול מגויסים לצה"ל אך שירותם נדחה למשך לימודיהם.

יכול להתקבל לעתודה כל מועמד לשירות בעל נתונים מתאימים, אשר עובר את תהליך המיון על כל חלקיו כולל קבלה לפקולטה להנדסה והמיון הצבאי.

חשוב להבהיר כי הקבלה למוסד האקדמי הינה תנאי הכרחי להתקבל לעתודה אך אינו מספיק. תשובת הקבלה הסופית למסלול מותנית בשיקולים נוספים הכוללים את יתר הנתונים של המועמד ואת צרכי צה"ל ורק צה"ל מוסמך לאשר קבלה סופית למסלול.

אורך השרות של עתודאי הינו בדרך כלל 32 חודשי שירות חובה (נשים וגברים כאחד) ו 3 שנים קבע.

במסגרת לימודי העתודה, זכאים הלומדים למענקי עידוד, מלגות הצטיינות, שיעורי עזר, מענקי קיום ועוד – כולם באחריות וליווי העתודה האקדמית של צה"ל.

קיימים מספר כנסים ברחבי הארץ למתעניינים בהרשמה ולקבלת מידע לגבי תוכנית זו. לפרטים נוספים: עתודה אקדמית או בדף הפייסבוק של העתודה האקדמית של צה"ל.

הלומדים במסלול ייחודי זה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר אילן זוכים ליחס אישי ולליווי תומך במהלך כל לימודיהם בפקולטה ובוגרי המסלול משולבים בתפקידים משמעותיים ומאתגרים בשירות הצבאי וזוכים להתפתחות אישית ומקצועית המסייעים להם רבות גם בהמשך דרכם בחיים האזרחיים.

לקבלת ייעוץ ומידע נוסף אודות לימודי הנדסה צרו קשר  :
Phone number טל: 03-5317733 שלוחה 1

link to whatsup

052-8745042 WhatsApp: 052-3956306
Email Icon Engineering.Faculty@biu.ac.il
Facebook Logo https://www.facebook.com/Engineering.biu
ליצירת קשר עם העתודה האקדמית:  מדור איתור העתודה האקדמית

מרכז שירות מיטב – לשאלות כלליות בנוגע לגיוס לצה"ל:                                              

טלפון: 1111  או  דוא"ל:  meitav@idf.gov.il