ויוה איטליה: הגר כפרי בדרך לסמסטר במילאנו

ויוה איטליה: הגר כפרי בדרך לסמסטר במילאנו
תאריך

כפרי, תלמידת שנה ג' בפקולטה, נוסעת לפוליטכניקו מילאנו במסגרת תוכנית חילופי הסטודנטים ארסמוס פלוס, והיא תתמקד בקורסים המשלבים הנדסה ומוזיקה

בעוד כמה ימים תעלה תלמידת הפקולטה הגר כפרי על מטוס למילאנו, איטליה. על הפרק: סמסטר בפוליטכניקו מילאנו. "מאז שהתחלתי ללמוד רציתי לעשות חילופי סטודנטים, זו נראתה לי חוויה מדהימה", היא מספרת. "התחלתי לבדוק את הנושא כבר בשנה הראשונה שלי ללימודים, והקורונה די ביטלה את האפשרות הזו. לשמחתי, פרופ' שרון גנות לא וויתר, והוא זה שכיוון אותי אל הפוליטכניקו, כי שם לדבריו יש את הקורסים שמתאימים לי ביותר".

כפרי (26) מסיימת בימים אלה את השנה השלישית שלה בתוכנית המשולבת של הנדסת חשמל ומוזיקה (היא מנגנת על חליל צד). בהנדסת חשמל, היא לומדת במסלולי עיבוד אותות ותקשורת. פרופ' גנות פוגש אותה, אם כך, פעמיים – כראש התוכנית המשולבת וכראש המסלול לעיבוד אותות. "שרון ניסה לעזור לי למצוא מקום שייתן לי ערך מוסף, ועודד אותי להתקדם ולהרחיב את האופקים. הוא המליץ על הפוליטכניקו כי הוא מכיר את הפרופסורים שמלמדים שם, שתחום העיסוק שלהם מתאים לי מאוד, ויכולים לתת לי ידע נרחב וכלים שאין בארץ. מכיוון שאני נוסעת בשנה ד', הוא גם דאג שאעשה שם את פרויקט הגמר. זה היה מאמץ אדיר מצדו ואני מעריכה זאת."

בפוליטכניקו מילאנו, מספרת כפרי, מתמחים בשילוב של הנדסה עם מוזיקה, מה שיאפשר לה לקחת קורסים שרלוונטיים מאוד למסלול שלה. בנוסף לשני קורסי חובה, המקבילים לאלה של שנה ד' בפקולטה, היא תיקח קורס מתקדם בעיבוד אותות בהקשר של כיווץ קבצי מדיה: תמונה, מוזיקה, וידאו; קורס של מוזיקה ממוחשבת, שמביט במוזיקה מההיבט הפיזיקלי; וקורס שעוסק בניתוח פיזיקלי של כלי נגינה בתדרים שונים. הקורסים נערכים כולם בשפה האנגלית. "השאיפה שלי היא שזה יהיה מקרה בוחן," היא אומרת. "שאם תהיה לי שם חוויה נעימה וטובה, אני אוכל להמשיך ולעשות שם את התואר השני."

הנסיעה של כפרי התאפשרה הודות למלגה נדיבה של ארסמוס פלוס, תוכנית חילופי סטודנטים של האיחוד האירופי, אותה קיבלה בתמיכת בית הספר הבינלאומי של בר אילן. "המלגה היא מלגה יוקרתית, שלא קל להשיג, ובית הספר הבינלאומי של בר אילן עשה עבודה מדהימה בלדאוג לנו כלכלית ולעזור עם כל הסידורים, כך שהמעבר הזה עובר לי הרבה יותר חלק מאנשים אחרים," מספרת כפרי. "אני חושבת שמחכה לי חוויה משמעותית, ואני מקווה שאני אייצג את האוניברסיטה בכבוד."

תאריך עדכון אחרון : 08/08/2021