ברכות לעמית תאני שזכה במלגה לדוקטורנטים מצטיינים במדע וטכנולוגיה קוונטים

ברכות לעמית תאני זכה במלגה לדוקטורנטים מצטיינים במדע וטכנולוגיה קוונטים
תאריך

הכירו את עמית תאני, דוקטורנט בפקולטה להנדסה, שזכה לאחרונה בתוכנית המלגות של הות"ת לדוקטורנטים מצטיינים במדע וטכנולוגיה קוונטיים. "המחקר שלי מתמקד בתחום שנקרא "תורת האינפורמציה הקוונטית", אומר תאני, "זהו תחום מגוון עם פנים רבות, שמתוכן אני מתמקד כיום בשני היבטים עיקריים: תיאוריה של חישוב קוונטי, והמבנה הגיאומטרי של תורת האינפורמציה הקוונטית".

ברכות לעמית תאני, בן 33 (במקור מאחוזת ברק, כיום מתגורר ברמת גן), שזכה במלגה לדוקטורנטים מצטיינים במדע וטכנולוגיה קוונטים. עמית הוא מתרגל בפקולטה להנדסה בבר-אילן ומרצה מן החוץ במכון הטכנולוגי חולון – HIT.

הוא מספר על המחקר שזיכה אותו במלגה: "ידוע כבר 30 שנה שיש משימות חישוביות מסוימות, שעבורן למחשבים קוונטיים יש יתרון על פני מחשבים 'רגילים', קלאסיים, ועם זאת עדיין אין לנו הבנה מעמיקה של הנסיבות שבהן מתקבל 'יתרון קוונטי' כזה, או איך לכמת אותו. במחקר שלי, אני משתמש בכלים של תורת האינפורמציה על-מנת לאפיין את היתרון הקוונטי עבור סוג מסוים של משימות חישוביות, שנקרא 'בעיות אורקל'. מסתבר שצצים באופן טבעי קשרים מתמטיים מפתיעים בין גדלים פיזיקליים שונים. בנוסף, המחקר שלי עשוי לעזור למצוא את האלגוריתם הקוונטי הטוב ביותר האפשרי עבור בעיה נתונה".

ומה דעתך על הפקולטה להנדסה?
"אני מסיים בתקופה הזו את השנה הראשונה שלי בתור סטודנט בפקולטה להנדסה, כך שאני עדיין יחסית חדש פה. עם זאת, אני מרגיש שהתאקלמתי מאוד מהר, ועכשיו אני כבר בהחלט יכול לומר שבפקולטה אני מרגיש בבית. אני מייחס את זה בעיקר לכך שזו פקולטה נהדרת שמושכת אליה אנשים טובים, מוכשרים ומקצועיים. בהזדמנות הזו אני רוצה בבקשה להודות לחברות וחברי הסגל המנהלי והאקדמי של הפקולטה, ובפרט למנחה שלי ד"ר אליהו כהן, שתומך בי ומהווה מנטור עבורי כבר כמה שנים טובות".

לרתום את הקוונטום למען האנושות

 

תאריך עדכון אחרון : 10/08/2022