ד"ר מיכל ימיני, זכתה במלגת צוקרמן למחקר למקצועות טכנולוגיים (STEM)

ד"ר מיכל ימיני, זכתה במלגת צוקרמן למחקר למקצועות טכנולוגיים (STEM)
תאריך

ברכות לד"ר מיכל ימיני, שזכתה במלגת צוקרמן למחקר למקצועות טכנולוגיים (STEM). המלגה מוענקת למחקרים הנעשים בשיתוף פעולה בין חוקרים מאוניברסיטת הארוורד לחוקרים ישראלים, וד"ר ימיני זכתה בה בעבור עבודתה עם ד"ר סטפני גיל מהמחלקה למדעי המחשב בהארוורד. מחקרן עוסק בלמידה מבוזרת תוך ניצול מידע סביבתי לגילוי סוכנים שקרנים.

הכירו את ד״ר מיכל ימיני, בת 37 מר"ג, שזכתה  לאחרונה (יחד עם שותפתה למחקר, פרופ׳ סטפני גיל), בפרס צוקרמן לשיתוף פעולה בין חוקרים מאוניברסיטת הרווארד וחוקרים מאוניברסיטאות בישראל.

ד"ר ימיני היא  מרצה בכירה בפקולטה להנדסה בתכנית החדשה של הנדסת נתונים. "אני מנחה סטודנטים לתארים מתקדמים, משתפת פעולה עם קבוצות מחקר מובילות בארץ ובעולם, ובשנת הלימודים הבאה אפתח שני קורסים חדשים: מבוא לבינה מלאכותית וסמינר באופטימיזציה ולמידה מבוזרת", היא מספרת.

"התחלתי את דרכי המדעית בתכנית לנוער מוכשר במתמטיקה באוניברסיטת בר אילן. למדתי תואר ראשון בהנדסת מחשבים בטכניון, ותארים מתקדמים בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר-אילן במסלול המשולב לתואר שני ושלישי.

"את הפוסדוקטורט עשיתי בשתי אוניברסיטאות נהדרות בארה״ב: אוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת פרינסטון. למדתי הרבה ונחשפתי לעולם המחקרי הבינלאומי שאיתו אני שומרת על קשר רציף.

מהו המחקר שאת מובילה בימים אלה?
"אני חוקרת כיצד ללמוד ולקבל החלטות בצורה מבוזרת תחת תנאים של חוסר ודאות, חוסר אמינות והפרעות תקשורת. נושא זה קשור בצורה הדוקה לאופטימיזציה ברשתות מרובות סוכנים כגון כגון רשתות רובוטים, רחפנים ורכבים אוטונומיים הרוצים לדוגמא לשתף פעולה על מנת למנוע פקקי תנועה. ברשתות אלה לכל סוכן יש מידע חלקי על הקורה בסביבה אך לא תמונה מלאה. הסוכנים אינם בהכרח מעוניינים לחלוק את המידע המצוי אצלם משיקולי פרטיות אך מוכנים לשתף פעולה אם פרטיותם תשמר. בנוסף, על הרשת להיות עמידה בפני התקפות בהם חלק מהסוכנים זדוניים וחולקים מידע לא אמין בכדי לפגוע במטרה אותה הסוכנים האמינים רוצים להשיג. פיתוח וניתוח אלגורתים מבוזרים תחת התנאים המאתגרים האלה היא בעיה מרתקת אותה אני חוקרת בשנים האחרונות ביחד עם קבוצות מחקר מובילות בעולם כדי ליצור רשתות מבוזרות אמינות ויעילות יותר שהשימוש בהן בטוח בחיי היומיום".

תאריך עדכון אחרון : 04/06/2023