שמעתם כבר על נוירוהאק?

שמעתם כבר על נוירוהאק?
תאריך

בחודש שעבר אירחה הפקולטה האקתון שארגנה קהילת בריינסטורם בר-אילן. במסגרת האירוע ניסו המשתתפים לענות על אתגרים בתחום הנוירוטק, בשלושה מסלולים: בריאות, מחקר ונתונים, פנאי ובידור/

ביום חמישי ה-22.6.23 נערך לראשונה באוניברסיטת בר אילן Brainstorm BIU NeuroHack - האקתון למציאת פתרונות בתחום הנוירוטק שאורגן בהובלת קהילת BrainstormIL בבר אילן.

בהאקתון השתתפו מעל 85 סטודנטים וסטודנטיות, 16 קבוצות סה"כ, אשר למשך 24 שעות רצופות אתגרו את עצמם, השקיעו את כל כולם, הכירו אחד את השנייה ולבסוף הציגו תוצרים יוצאי דופן!

האקתון הוא אירוע יזמות אינטנסיבי בו המשתתפים מתחלקים לקבוצות חשיבה, היוצרות ומפתחות יחדיו רעיונות והמצאות פורצי דרך, במטרה לענות על אתגרים. במקרה שלנו, האתגרים כללו אתגרים מחברות נוירוטק.

תחום הנוירוטק עוסק בשילוב שבין עולם ההייטק לבין מדעי המוח ומתייחס לכל החברות שמשלבות פתרונות טכנולוגיים לבעיות נוירולוגיות, לבעיות במערכת העצבים, או שעושות שימוש בטכנולוגיות מוחיות כמו למשל EEG, MRI, FMRI, וכן לחברות שמטרתן לשפר תפקודים קוגניטיביים כגון קשב, למידה, זיכרון ועוד.

כדי לקדם את המודעות לתחום, החלטנו ב-BrainstornIL בבר אילן ליזום אירוע האקתון שבמהלכו סטודנטים וסטודנטיות עבדו בקבוצות, שבמסגרתן הם התמודדו עם אתגרים שונים בתחום הנוירוטק בשלושה מסלולים:

מסלול מחקר ונתונים: אשר התמקד במציאת מתודולוגיות חדשות לאיסוף, לניתוח ו/או להדמיית נתונים.

מסלול בריאות: אשר עסק בפתרון אתגר מהתחום הקליני וכלל הערכה, אבחון ו/או טיפול.

מסלול פנאי ובידור: אשר התמקד בפרויקטים ובחידושים הקשורים בבידור ובפנאי, כגון גיימינג.

לאורך ההאקתון, המשתתפים זכו להכוונה וייעוץ של מעל ל-20 מנטורים ומנטוריות, גם מהאקדמיה ובהם חוקרים ומנחים מובילים מהמחלקות להנדסה, מדעי המוח, ביולוגיה ומדעי המחשב, וכן גם מהתעשייה מחברות שונות, ביניהן: Amygdala, BrainQ, Eleos, Joy

venture, Theranica, Brain.space.

תודה מיוחדת למנטורים המדהימים מהנדסה- דר שחר אלון, דר יערה ארז, שרון כהן ופיני טנדייטניק.

לקראת האירוע קיימנו ערב חשיפה, במהלכו המשתתפים הכירו אחד את השנייה וחוו מיני-האקתון בו התבקשו לחשוב על פתרון לבעיה שקיבלו. לאחר מכן, שמענו הרצאה מעוררת השראה של ירדן מנשרי סיני מנהלת מועדון היזמות UnBox ששיתפה אותנו בידע שלה על יזמות ופיתוח חשיבה יזמית, ולבסוף חשפנו את אתגרי ההאקתון!

תודה מיוחדת לצוות Brainstorm BIU שיזם, תכנן והוביל את האירוע הנפלא הזה.

בנוסף תודה ענקית גם למרכז לחקר המוח, ולפקולטות להנדסה ולמדעי המחשב בבר אילן שתמכו, עודדו את הסטודנטים וסייעו במימון האירוע, למנטורים מהאקדמיה ומהתעשייה שליוו את הקבוצות באופן מעורר השראה, לחברות שהביאו אתגרים מרתקים, לשופטים שלנו, וכמובן למשתתפים.

תאריך עדכון אחרון : 25/07/2023