Developing machine learning models while using nanotechnology and optics for cancer treatment

פיתוח מודלים של למידת מכונה תוך שימוש בננוטכנולוגיה ואופטיקה לטיפול בסרטן

מספר פרויקט
102
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024

הרקע לפרויקט:

שיטות רבות פותחו ונלמדו למציאת דרך חדשנית לטיפול בסרטן. אחת משיטות אלו לטיפול בגידולים סרטניים היא תרפיה פוטודינאמית. הצורך בפיתוח של ננו חלקיקים כמערכות הובלה של תרופות לגידולים סרטניים וביניהם תרופות שמשמשות לטיפול הפוטודינאמי הולך ומתגבר. נשתמש בקומפלקס שפותח במעבדה של ננו חלקיקי זהב שמחוברים לתרופה פוטודינאמית בתאי סרטן ונבחן את התאים לאחר שילוב של טיפולים נוגדי סרטן על ידי הקרנות בלייזר.

מטרת הפרויקט:

מטרת הפרויקט היא לבחון את הטיפול הפוטודינאמי והטיפול התרמי לאחר שימוש בקומפלקס של ננו חלקיקי זהב שקשורים לתרופה. לשם כך, נגדל תאים סרטניים, נבחן את התאים לאחר קליטת החלקיקים בתאים, נבצע טיפול אנטי סרטני בתאים ונאבחן את התאים לאחר הטיפול. לאחר מכן נתכנן טיפול רפואי מותאם אישי על ידי אלגוריתם שנפתח ומודלים של למידת מכונה הלוקח בחשבון פרמטרים כגון עוצמת הלייזר ומשך זמן הקרנה כדי להשיג תוצאה המותאמת לגידול ספציפי.

תכולת הפרויקט:

  • לימוד תאורטי וקריאה בספרות של מחקרים רלבנטיים.
  • טיפול בתאים בעזרת קומפלקס של ננו חלקיקי זהב שקשורים לתרופה.
  • מעקב אחר התאים שכולל כימות של התאים לאחר הטיפול האנטי סרטני בעזרת Image J,
  • בדיקת מורפולוגיה ופרמטרים נוספים.

קורסי קדם:

ביולוגיה למהנדסים ומבוא ללמידת מכונה

דרישות נוספות:

ידע מוקדם בImage J ו-Matlab או Python

מקורות:

[1] E. Varon, G. Blumrosen, M. Sinvani, E. Haimov, S. Polani, M. Natan, I. Shoval, A. Jacob, A. Atkins, D. Zitoun and O. Shefi, "An Engineered Nanocomplex with Photodynamic and Photothermal Synergistic Properties for Cancer Treatment," Int J Mol Sci, vol. 23, no. 4, pp. 2286, Feb. 2022, https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35216400/

תאריך עדכון אחרון : 30/07/2023