State of the Art Side-Channel Attacks Utilizing Spectral Modulation

מתקפות ערוצי צד מתקדמות עם מודולציה ספקטרליות

מספר פרויקט
705
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024

הרקע לפרויקט:

לאחרונה, בשיתוף פעולה עם גורמים תעשיתים, פיתחנו מתקפת ערוצי צד מתוחכמת שממוטטת שיטות הגנה ידועות וחקורות היטב במשך שנים. מתקפות ערוצי צד מחלצות אינפורמציה מרכיבים קריפטוגראפית ע"י מדידה (רועשת) במישור הפיסיקאלי.

המטרה בפרויקט הינה לנתח תכונות מתקדמות של שיטת מתקפה זו אשר משלבת כלים מעולם תקיפות ערוצי צד קלאסי, עם בניית היפוטזות מתקדמות בתרחיש known plaintext attack לא טריוויאלי, שבו בצורה אנו ממיינים את הזליגות המגיעות מ plaintexts שונים לפי תתי משתנים פנימיים באלגוריתם הקריפטוגראפי ולאחר מכן אנו מבצעים מודולציה ייעודית (מה שנקרא פרמוטציות – או סידור סט הזליגות בדרך מוגדרת) לחילוץ אינפורמציה ממימשור התדר. הכח של השיטה הוא בכח הקומבינטורי – היות ובתקיפות ערוצי צד דרושות הרבה התבונניות כי הזליגה מרכיבים אלקטרוניים רועשת, בגלל שיש המון פרמוטציות על זליגות שונות שמכילות אינפורמציה נוספת על קומבינציות של זליגות, אנחנו נותנים לתוקף כח סטטיסטי עצום. בנוסף, לאחר FFT הזליגה מחולצת ממישור התדר\הספקטרום, שהוא טרנספורם לא ליניארי, ולכן מומנטים סטטיסטיים גבוהים של הזליגה מתגלים מה שממוטת מספר שיטות הגנה ידועות.

מטרת הפרויקט:

בניית קוד מודולרי וקל לשימוש (עדיפות פייטון, אפשרי מטלב ושפות אחרות) לביצוע המתקפה המתקדמת (עם כל הפרמטרים השונים שלה). הפעלה על דאטה סטים שונים שיינתנו לסטודנטים שבמהותם נמדדו מרכיבים שונים עם ארכיטקטורות שונות ולכן הזליגה והתכונות שלה שונות מה שדורש התאמת הפרמטרים של המתקפה.

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים יקראו וילמדו את המתקפה. יקבלו מספר דאטה-סטים של זליגות מוגנות בשיטות שונות וממספר פלטפורמות חישוב שונות. הסטודנטים יטייבו את מטודולוגיות התקיפה ויבחנו מספר פרמטרים מתקדמים שלה בקונטקסט של שיטות ההגנה השונות, לבסוף ולאורך כל הדרך ינתחו תוצאות וייבצעו אופטימיזציה בהתאם למטריקות הגנה מוגדרות.

קורסי קדם:

ידע קודם בסיסי באבטחת חומרה \ מתקפות ערוצי צד (קריפטוגרפיה בסיסית) נדרש.

דרישות נוספות:

יכולות גבוהות בפייטון \ מטלב ויכולת עבודה עם סביבות קוד מורכבות.


יכולות תכנותיות ואנליטיות גבוהות.
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

מקורות נוספים יינתנו למתאימים, תיאורי דאטה-בייס, קוד מתקפה ותיאור המתקפות המתימטי.

M. Avital and I. Levi, "SCMA: Plaintext Classification Assisted Side Channel Spectral Modulation Attacks. Towards Noise-insensitive SCA Attacks...", IACR Cryptology ePrint report 2023/459, Mar. 2023.

תאריך עדכון אחרון : 31/07/2023