Design of a compact and digital optical sensor for the detection of laser fault injection

תכנון חיישן אופטי קומפקטי ודיגיטלי לזיהוי התקפות הזרקת שגיאות בעזרת לייזר

מספר פרויקט
230
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024
מסלול משני

הרקע לפרויקט:

הפרויקט עוסק בהגנה על חומרה, ובפרט על שבבים, מפני התקפות חודרניות של הזרקות כשלים הנעשות בעזרת לייזר ממוקד. התקפות אלו מסייעות לתוקף לחלץ מידע סודי מאלגוריתם קריפטוגרפי על ידי יצירת שגיאות בנקודות שונות בחישוב.

רוב ההגנות הפיזיות מפני מתקפות כאלו אינן אפקטיביות מאחר ותוקף יכול בסופו של דבר לעקוף אותן, ולכן ההגנות הנפוצות עוסקות בזיהוי המתקפה ותגובה אליה. ניתן לחלק את סוג הזיהוי ל־2 – זיהוי עקיף של התקיפה, לדוגמה כתוצאה משגיאה בחישוב (בעזרת קודים לתיקון שגיאות) או זיהוי ישיר של התקיפה, לדוגמה בעזרת חיישן אופטי שמזהה את ההארה של הלייזר.

מטרת הפרויקט:

במסגרת פרויקט זה אנחנו נפתח חיישן מהסוג השני – חיישן אופטי ישיר שיזהה את ההארה של הלייזר. הייחודיות של חיישן זה הוא שהוא יהיה מורכב משערים דיגיטליים בלבד מה שיאפשר מימוש נוח ויעיל לצד הבלוק הדיגיטלי עליו הוא אמור להגן.

תכולת הפרויקט:

במהלך הפרויקט הסטודנטים ירכשו ידע בנושא חומרה בטוחה. בחלקו הראשון הם ילמדו את הרקע התאורטי וישחזרו את העבודה שנעשתה עד כה בנושא זה על בסיס מאמר שמנחה הפרויקט כתב. לאחר מכן הסטודנטים יפתחו את הרעיון ויציעו שיטות חדשניות להטמעת החיישן ולתכנון שלו המבוסס על תאי ספריה סטנדרטיים. העבודה תיעשה בסביבת הפיתוח של Cadence. תוצאות הפרויקט יבחנו בעזרת סימולציה של מודל המתקפה.

קורסי קדם:

83308 - מעגלים אלקטרוניים ספרתיים

דרישות נוספות:

83313 - מעגלים משולבים ספרתיים

מקורות:

https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8763825

מחקר אקדמי של המנחה

תאריך עדכון אחרון : 01/11/2023