Developing a placenta-targeted drug delivery system based on nanoparticles

פיתוח מערכת להובלת תרופות לשליה על בסיס ננו חלקיקים

מספר פרויקט
124
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024

הרקע לפרויקט:

לשליה תפקיד מרכזי בהריון. תפקוד לקוי של השליה מוביל בדרך כלל לסיבוכים בהריון כמו עיכוב בגדילת העובר ורעלת הריון ועלול לסכן את האם והעובר. נכון להיום אין טיפול אפקטיבי למצבים אלה והמאמץ הטיפולי מתרכז במניעתם, פעמים רבות ללא הצלחה.

פיתוח תרופות המיועדות לשימוש במהלך הריון הוא משימה מאתגרת מאוד. האתגרים העומדים בפני החוקרים רבים וכוללים בין היתר העברה של החומר הפעיל ישירות לשליה מבלי לסכן את העובר, השפעת גיל ההריון על קליטת התרופה ועוד. באמצעות ננו-חלקיקים, פלטפורמה חדשנית ומבטיחה בתחום הרפואי, ניתן לנסות להתגבר על אתגרים אלה. ננו חלקיקים על בסיס זהב הם ביו- קומפטבילים ובעלי אופי מודולרי ומגוון, כך שניתן לשלוט על התכונות הפיזיקו-כימיות של החלקיקים ולהתאימם למטרה ספציפית. הם יכולים לשאת מגוון רחב של מולקולות, כגון חומרים תרפויטיים, מולקולות המכוונות את החלקיק לרקמה מסויימת, ליגנדים ועוד- הכל במערכת אחת.

מטרת הפרויקט:

מטרת הפרויקט היא לפתח ננו חלקיק להעברת תרופה בצורה ממוקדת לשליה

תכולת הפרויקט:

קריאת מחקרים רלוונטיים בספרות (הבנת האתגרים והתכונות הרצויות מהחלקיק, סקירה של פתרונות קיימים), תכנון ננו-חלקיקים וסינתזה שלהם במעבדה, אפיון החלקיקים באמצעות כלים אנליטיים מגוונים. פיתוח מודל חיה רלוונטי ובחינת החלקיקים שסונתזו על המודל שפותח.

קורסי קדם:

ביולוגיה למהנדסים

דרישות נוספות:

מעבדה מתקדמת בביו הנדסה

מקורות:

  1. Geisler, Hannah C., Hannah C. Safford, and Michael J. Mitchell. "Rational Design of Nanomedicine for Placental Disorders: Birthing a New Era in Women's Reproductive Health." Small (2023): 2300852.‏

תאריך עדכון אחרון : 05/11/2023