חוקרים מהפקולטה בין עורכי מגזין חדש של SPIE

Faculty researchers among editors for new SPIE journal
תאריך

במגזין, שיעסוק בביו-פוטוניקה, מונה פרופ' דרור פיקסלר ל- Associate editor. הדוקטורנט ארי אשכנזי ובוגרת הפקולטה ד"ר שירה רוט מונו ל- Early career editor

האגודה הבינלאומית להנדסת אופטיקה ופוטוניקה (SPIE) הכריזה החודש על השקת מגזין חדש, שיקרא Biophotonics Discovery ויעסוק בביו-פוטוניקה. פרופ' דרור פיקסלר נבחר לשמש כ-Associate editor במגזין החדש. הדוקטורנט ארי אשכנזי, מקבוצת המחקר שלו, וד"ר שירה רוט, בוגרת הפקולטה שנמצאת בימים אלה בפוסט-דוקטורט בהארוורד, נבחרו לשמש כ-Early career editor. "את ההצעה קיבלנו משום שהצגנו בעבר בכנסים של האגודה, ומשום שהתקבלו עלינו המלצות מחוקרים אחרים בתחום", מספר אשכנזי. "תפקידם של העורכים הוא לקבל מאמרים לפרסום, לבדוק שהם מתאימים לתחום בו עוסק המגזין, שהם כתובים בצורה ראויה ומציגים מחקר בר-פרסום, למנות סוקרים למאמרים ולפקח על תהליך ביקורת העמיתים של המאמר".

אשכנזי (33) עוסק במחקרו בפוטונים שזורים רחבי-סרט ליישומים קוונטיים מתקדמים, בהנחייתם של פרופ' פיקסלר וד"ר אלי כהן. הוא מפתח שיטות חדשניות, העושות שימוש בננו-מבנים, ליצירה וגילוי של פוטונים שזורים רחבי-סרט. בנוסף, הוא חוקר טכנולוגיות קוונטיות מתקדמות העושות שימוש בזוגות פוטונים אלה לצורך חישה ברגישות גבוהה, תקשורת מוצפנת ועוד. עד כה, הוא פרסם לא פחות מתשעה מאמרים מדעיים, העביר הרצאות בכנסים בארץ ובחו"ל וזכה בלא מעט פרסים. "מדובר בהחלט בהפתעה, בשלב הזה של הקריירה, ובכבוד גדול שמעריכים את התרומה שלי בתחום", הוא אומר. "הפנייה שמחה אותי מאוד, מכיוון שמדובר בהזדמנות גדולה להיכנס ל'מגרש של הגדולים', כלומר לתפקיד שבדרך כלל דורש ניסיון של שנים כחוקר ראשי".

תאריך עדכון אחרון : 22/01/2024