אלון צרויה זכה בפרס חוקר צעיר מצטיין

Alon Tzroya won Young Investigator Award
תאריך

הפרס הוענק לצרויה, סטודנט של פרופ' דרור פיקסלר, במסגרת כנס של SPIE, בעבור מחקרו העוסק בשיטה אופטית חדשה לזיהוי ולסיווג חומרים מזהמים במים

בכנסPhotonic West 2024  של איגוד הפוטוניקה העולמי SPIE, זכה אלון צרויה בפרס חוקר צעיר מצטיין, המוענק מטעם חברתPRIZMATIX . "המחקר שלי עוסק בשיטה אופטית חדשנית לזיהוי וסיווג זיהומים במים", מספר צרויה. "עד היום, כאשר מדדו את עכירות המים הסתכלו על כמות האור שעובר דרך הדוגמה או מוחזרת ממנה. אנחנו, לעומת זאת, הצענו בדיקה מסוג אחר: לפי זוויות היציאה, או הפיזור, של האור. דרך התבוננות כזו, גילינו תופעה פיזיקלית שקראנו לה Iso pathlength point. לפי תופעה זו, לא משנה מה סוג החומר או מה הריכוז שלו במים - יש לנו זווית יציאה מסוימת שעוצמת האור בה נשארת קבועה. תופעה זו מאפשרת לנו הפריד בין תכונות הבליעה והפיזור של החומר במים".

בהמשך לגילוי תופעה זו פיתח צרויה, סטודנט לתואר שני במעבדה של פרופ' דרור פיקסלר, מדידה אופטית פשוטה, זולה ומהירה יחסית, המאפשרת לזהות מספר מזהמים במים ולהבדיל בינם. "בהרצאה שנתתי בכנס התמקדתי באפיון התופעה הפיסקלית, ושימוש בה עבור זיהוי מתכות כבדות במים, ועל כך הוענק לי הפרס", הוא מספר. "אני מאד שמח לקבל פרס שנותן הכרה לעבודה שעשיתי, זה מרגש ומשמח אותי מאוד שבחרו בי".

תאריך עדכון אחרון : 27/02/2024