ערב שירי לוחמים מרגש לזכרו של ניר בנימין ז"ל

ערב שירי לוחמים מרגש לזכרו של ניר בנימין ז"ל
תאריך

ערב שירי לוחמים מרגש לזכרו של ניר בנימין ז"ל נערך בפקולטה להנדסה בבר-אילן, שבה ניר למד. בערב, שנערך בהשתתפות המשפחה, חברי סגל וצוות הפקולטה, חברים מהלימודים מכל השנים וחברים, הקהל שר שירי לוחמים לזכרו, בליווי פסנתר ושני זמרים. המשפחה, הדיקן והחברים אמרו דברים לזכרו.

סרן (במיל') ניר בנימין ז"ל, בן 29.
בן למיכל ועופר, אח לאביה ובן זוגה של נעמי. נולד בטבריה והתגורר שם עד גיל 13,
לאחר מכן עבר עם המשפחה לכפר הנוער הדסה נעורים.
למד בתיכון רופין בעמק חפר, לאחר מכן למד במכינה הקדם צבאית עמי-חי, ולאחר
המכינה התגייס לחטיבת הנח"ל. במהלך שירותו עבר קורס קציני חי"ר, והגיע לתפקיד סמ"פ. למד הנדסת חשמל בפקולטה להנדסה בבר-אילן, ובמהלך הלימודים החל לעבוד בחברת סמסונג. עבר להתגורר בגבעתיים ביחד עם בת זוגו נעמי, ותכנן להציע לה נישואים עם סיום המילואים.
בשבעה באוקטובר, ניר, כמפקד מחלקה בגדוד המילואים 8208, התגייס יחד עם
מחלקתו על מנת להשתתף בלחימה בעוטף. בי"ב שבט (22.1) ניר נפל באירוע קריסת המבנים בעזה, שם נהרגו 21 לוחמים, מהם 13 חיילים מהמחלקה שעליה פיקד. פעילות זו נעשתה כחלק מפעולות חישופים באזור מחנה אל-מועזי, במרחק של כקילומטר מגבול הרצועה. הפלוגה, כחלק ממשימה גדודית, כבשה מבנים במטרה להרוס אותם על ידי פיצוצם, במטרה ליצור אזור חיץ בין הרצועה לבין ישראל. באזור זה, מעט אחרי השעה 16:00 ולפני סוף הפעילות, הגיחה חוליית מחבלים וירתה טיל נ"ט מסוג RPG על הבית שבו ניר והמחלקה שלו שהו, וטיל נוסף על טנק שחיפה על הכוח.
ניר היה מפקד אהוב ומוערך מאוד, ובכל מקום אליו הלך ניתן היה לראות את הרושם
החזק שהותיר על חבריו. ניר היה בן אדם ערכי, איש שיח ועומק שלא מתפשר על עקרונות, ומצד שני בן אדם חברותי, מצחיק וכיפי, עם לב ענק ואהוב על כולם.

יהי  זכרו ברוך.

לאלבום התמונות המלא

תאריך עדכון אחרון : 13/05/2024