הדוקטורנט אלעד זהבי זכה במלגת אדמס

Doctoral Student Elad Zehavi Awarded the Adams Fellowship
תאריך

המלגה היוקרתית מוענקת ע"י האקדמיה הלאומית למדעים לדוקטורנטים מצטיינים בתחומי המדעים. המחקר של זהבי עוסק יישום טכנולוגיה קוונטית על סיבים אופטיים

ברכות לדוקטורנט אלעד זהבי, שזכה במלגת אדמס היוקרתית של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. המחקר של זהבי, העובד תחת הנחייתו של פרופ' אבי צדוק, עוסק ביישום טכנולוגיה קוונטית על גבי סיבים אופטיים. "אנחנו מנסים להדגים חישה קוונטית באמצעות רכיבים, תשתיות ומערכות זמינים ונגישים. ספציפית, אנחנו רוצים ליישם חיישן פאזה בעל רגישות קוונטית, המסתמכת על אינטראקציות לא לינאריות, בתוך הסיב האופטי", הוא מסביר.

זהבי (31), נשוי ואב לילדה, נמצא בפקולטה להנדסה מתחילת דרכו האקדמית. הוא סיים תואר ראשון בהנדסת חשמל, עם התמחות באלקטרו-אופטיקה ובננו-אלקטרוניקה, המשיך לתואר שני אצל פרופ' אבי צדוק בתחום של אלקטרו-אופטיקה, וכעת נמצא בעיצומו של התואר שלישי. "המעבדה שלנו עוסקת באינטראקציות לא לינאריות בין גלי קול לגלי אור בסיבים אופטיים, בדרך כלל למטרות חישה. גלי האור מולכים עמוק בתוך הסיב האופטי, ולכן לא יכולים 'לספר' לנו מה קורה בחוץ. כדי להתגבר על כך, פיתחנו בקבוצה שלנו טכניקות שונות המסתמכות על אינטרקציות בין גלי קול וגלי אור, כדי לקבל מידע אודות הסביבה החיצונית של הסיב", הוא מספר. "טכנולוגיה כזו יכולה לשמש למשל לחישה כימית, כדי להבין איזה כימיקלים או נוזלים יש מחוץ לסיב האופטי. בזה עסקתי בתואר השני, ובזה גם התחלתי את התואר השלישי".

בשנה האחרונה החלה קבוצת המחקר לקשור את תחומי המחקר של המעבדה לטכנולוגיה הקוונטית. "תחום האופטיקה הקוונטית הוא תחום מחקר חדש יחסית במעבדה, ואנחנו עובדים כעת על כמה פרויקטים בנושא זה במקביל, בשיתוף פעולה הדוק עם הקבוצה של פרופ' אבי פאר מהמחלקה לפיזיקה", הוא אומר. "אם נצליח, משמעות הדבר היא שניתן ליישם טכנולוגית חישה קוונטית בתוך סיב אופטי, בפשטות רבה יותר מהנהוג כיום".

מלגת אדמס מוענקת מדי שנה ע"י האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, בשם התורם הקנדי מרסל אדמס. היא מוענקת ל-8-6 דוקטורנטים בתחומי המדעים בלבד, מכל הארץ, על בסיס הצטיינות. "זה כבוד גדול לזכות במלגה הזו, ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל מי שעזר לי להגיע למעמד זה: לאשתי היקרה רוני, שתומכת בי תמיד לכל אורך הדרך, ולמשפחתי היקרה. לפרופ' אבי צדוק, המנחה שלי בתואר השני ובתואר השלישי, שמהווה תמיד מודל לחיקוי עבורי, גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. לחבריי לקבוצת המחקר, ולסגל האקדמי והמנהלי של הפקולטה. אני לומד בפקולטה כבר שמונה שנים, אפשר לומר שזה כבר בית שני עבורי, וזה הרבה בגלל היחס החם והאנושי שיש פה".

למידע נוסף על מלגות אדמס

תאריך עדכון אחרון : 24/07/2024