ד"ר דור עצמון זכה במענק המחקר היוקרתי MOST

Dr. Dor Atzmon Wins Prestigious MOST Research Grant
תאריך

המחקר, שמטרתו לזהות ולמנוע התנגשויות בין רובוטים נעים, הוא פרי שיתוף פעולה של ד"ר עצמון עם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון ומצ'כיה

ד"ר דור עצמון זכה במענק המחקר היוקרתי MOST, המשותף למשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ולמקבילו בצ'כיה. הפרויקט,Robust Execution of Multi-Robot-Path-Finding Plans , כולל ביצוע עמיד של מסלולים על ידי רובוטים. ד"ר עצמון הוא מומחה לתכנון מסלולים עמידים בסביבה מרובת סוכנים בעזרת שיטות חיפוש יוריסטי. המחקר הוא שיתוף פעולה שלו עם שני חוקרים נוספים: פרופ' מאיר קלך מאוניברסיטת בן גוריון, מומחה לתחום של דיאגנוזות ותיקון תקלות בבינה מלאכותית, ופרופ' רומן ברטק מאוניברסיטת צ'ארלס בפראג, מומחה לתכנון מסלולים עמידים בסביבה מרובת סוכנים בעזרת שיטות סיפוק אילוצים.

מטרת המחקר היא לפתח שיטות למניעת התנגשות של רובוטים. "במחקר זה אנחנו מתכוונים לשלב כלים מעולם הדיאגנוזות בבינה מלאכותית, שמטרתם לזהות התנגשויות שעלולות לקרות במהלך תזוזת הרובוטים, עוד לפני שהן מתרחשות, ולפתח שיטות להימנע מהן בצורה יעילה", מספר ד"ר עצמון. "רובוטים חווים לפעמים תקלות במהלך ביצוע פעולות, מה שעלול להוביל לבעיות כמו התנגשויות, שיגרמו לנזקים ולעלויות כספיות רבות. בעזרת השיטות שנפתח במחקר זה, רובוטים יוכלו לבצע פעולות ללא חשש מהתנגשות - גם כאשר יקרו תקלות בלתי צפויות. השיטות הללו יסייעו במיוחד במקומות שהתפעול שלהם מבוסס על רובוטים רבים, כמו למשל מחסנים חכמים".

תאריך עדכון אחרון : 28/09/2024