Gold Nanoparticles as a Platform for Targeted Cancer Treatment

ננו חלקיקי זהב כפלטפורמה לטיפול ממוקד בסרטן

מספר פרויקט
102
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2025

הרקע לפרויקט:

בעוד טיפול בתרופות כימותרפיות ותרופות ביולוגיות המבוססות נוגדנים הינם כיום הסטנדרט בטיפול בסרטן, הובלה מדויקת ובטוחה של כימותרפיה לגידולים נותרה אתגר משמעותי. על אף שלנוגדנים יש ספציפיות גבוהה, הם עלולים להתקשות בחדירה לגידולים צפופים ומוצקים, ועלולים להשאיר תאים סרטניים מסוימים ללא פגע. ננו חלקיקי זהב (GNP) יכולים לשמש כנשאים יעילים של כימותרפיות ונוגדנים בשל התאימות הביולוגית שלהם, תכונות פיזיקוכימיות ייחודיות המאפשרות קשירה פשוטה ומבוקרת של תרופות, והגעה מוגברת לגידולים עקב אפקט ה-EPR.
במחקר זה, אנו שואפים לפתח ננו-פלטפורמה חדשה של חלקיקי זהב בכדי לספק ארגז כלים גמיש ורב-תכליתי לטיפול בסרטן. כדי להשיג זאת, נפתח חלקיקי זהב אשר: (1) יאפשרו ספיחה על גבי החלקיק של כימותרפיות שונות בכדי לגרום להרג התאים הסרטניים, ו - (2) קשירה של נוגדנים לחלקיק על מנת לגרום להובלה ספציפית של החלקיקים לתאים הסרטניים עקב הספציפיות הגבוהה של נוגדנים לתאים אלו.

מטרת הפרויקט:

אנו נחקור את יעילות הננו-חלקיקים במספר שורות תאי סרטן. ננסה לבדוק האם ננו-חלקיקי זהב ספוחים לכימותרפיות וקשורים לגלוקוז יעילים בהרג תאים סרטניים. אנו מצפים כי לפלטפורמת חלקיקי זהב חדשנית זו יש פוטנציאל לקדם באופן משמעותי את תחום הרפואה מותאמת אישית והטיפול בסרטן.

תכולת הפרויקט:

לימוד הכנת חלקיקי זהב, איפיון חלקיקי זהב במכשור השונה במעבדה, עבודה עם תאי סרטן במנדף הביולוגי

קורסי קדם:

מבוא לביולוגיה

מקורות:

https://popovtzerlab.com/
https://www.nature.com/articles/s41573-023-00709-2
https://pubs.acs.org/doi/10.1021/acsnano.5b07576

תאריך עדכון אחרון : 29/09/2024