Lasing detection

גילוי לזירה

מספר פרויקט
319
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2025

הרקע לפרויקט:

מערכות רבות משתמשות בלייזרים לצרכי פעולתן ובמקרים רבים מועיל לגלות את הלייזר ולאפיין אותו. אנו נתמקד בטילי נ"ט רוכבי קרן כדוגמת הקורנט, כאשר המטרה שלנו, בתור הצד המגן, היא לגלות שהמפעיל לוזר עלינו בכדי לספק התראה מהירה. הטכנולוגיה הרלוונטית היא סדק-כפול עם מראה שאחריו ניצב גלאי CMOS. באופן זה, השאיפה היא להבחין בין הלייזר הקוהרנטי לבין קרינת השמש שאינה קוהרנטית באותה המידה, כלומר, תשיג ויזיביליות נמוכה בהרבה בניסוי התאבכות.

מטרת הפרויקט:

צוות הפרוייקט יבצע איפיון מלא - אנליטי וסימולטיבי - של סנסור אשר מסוגל לגלות לייזר IR שנשלח ממרחק של מספר קילומטרים לעברנו. התוצר הסופי יהיה מסמך פיתוח הכולל את מימדי המערכת וביצועיה הצפויים במטרה להוכיח את ההיתכנות של פתרון זה לגילוי לזירת אמצעי נ"ט וכן לטובת שימושים אזרחיים.

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים ילמדו לעומק מאפיינים של לייזרים, של מערכת הסדק הכפול ושל גלאי CMOS. לאחר מכן, יגבשו את המפרט הטכני של הסנסור המוצע ויבצעו סימולציה נומרית במטלב של התפשטות קרינת הלייזר בתווך טורבולנטי בכדי להעריך את הקוהרנטיות השיורית וה- SNR לגילויה. הסטודנטים יפרטו כיצד ייראה ניסוי מעבדה אשר ידגים את הקונספט וינסו לנבא את תוצאותיו.

קורסי קדם:

מבוא לאופטיקה מודרנית ואלקטרו-אופטיקה, מבוא ללייזרים, אופטו-אלקטרוניקה, התקנים ומערכות

מקורות:

לסטודנטים המעוניינים יימסר חומר נוסף

תאריך עדכון אחרון : 30/09/2024