דפורמציה של תמונות בעזרת התקן בעל מסך מגע
Image Deformation on a Touch Based Device
תחום הגרפיקה הממוחשבת הינו תחום מרתק המתפתח בקצב מהיר בשנים האחרונות בעיקר בגלל תעשיית הקולנוע ומשחקי המחשב הגורפות מיליארדי דולרים, אך משמש גם בתחומים רבים נוספים כגון דימות רפואית, תכנון וייצור בעזרת מחשב, הדפסה תלת ממדית וכו'.
בפרויקט זה יממשו הסטודנטים אלגוריתמים לדפורמציה ואנימציה של תמונות כאשר ממשק המשתמש יהיה מבוסס על התקן עם מסך מגע (למשל טאבלט או טלפון נייד).
ההתייחסות לתמונה היא כאל אובייקט גאומטרי והמטרה היא לגרום לאובייקט זה לעבור שינוי צורה באופן שמשמר את התכונות הגאומטריות שלו ולכן מוביל לתמונה חדשה בעלת איכות ויזואלית גבוהה. המימוש אמור להיות יעיל במיוחד ולעשות שימוש בין השאר בחומרה גרפית כדי להאיץ את החישוב. כתוצאה מכך האפליקציה אמורה להיות אינטראקטיבית.
המשתמש באפליקציה בוחר תמונה של אובייקט דו ממדי כמו למשל דמות מסרט מצויר ומתחיל למשוך ולגרור (בעזרת מסך המגע) חלקים שונים של הדמות כמו מריונטה וירטואלית ורואה בזמן אמת את התוצאה של האנימציה.
המימוש יכלול אפליקציית iOS שתרוץ על גבי טאבלט של Apple.
דרישות:
- •תכנות C++.
- יכולת עבודה עצמאית והגדלת ראש.
קורסים:
- עיבוד דיגיטלי של גיאומטריה (83-656-01).
- גרפיקה ממוחשבת (83-654-01) – ניתן לקחת במקביל.
מקורות:
- http://www.eng.biu.ac.il/~weberof/Publications/GBC-Book/Planar_Shape_De…
- https://www.inf.ethz.ch/personal/poranner/papers/CompMajor.pdf
- Polygon mesh processing (book). Botsch, M., Kobbelt, L., Pauly, M., Alliez, P., & Lévy, B. (2010). CRC press.
תאריך עדכון אחרון : 18/06/2017