ברכות לג'קלין ליבוביץ', זוכת מלגה ע"ש גולדה מאיר לסטודנטיות לתארים מתקדמים

ברכות לג'קלין ליבוביץ', זוכת מלגה ע"ש גולדה מאיר לסטודנטיות לתארים מתקדמים
תאריך

ברכות לג'קלין ליבוביץ' מהמעבדה של פרופ' רחלה פופובצר, בת 24, ג'קלין מגבעת שמואל (עולה חדשה מניו ג'רזי), שזכתה במלגה ע"ש גולדה מאיר לסטודנטיות לתארים מתקדמים לביצוע שיתוף פעולה מחקרי בין אקדמיה לתעשייה ולמגזר העסקי.

להמשך קריאה>>

ג'קלין לומדת ביו-הנדסה, שנה שנייה, כסטודנטית למחקר (M.Sc) בפקולטה להנדסה. "המחקר שלי הוא שילוב בין מחקר בסיסי למחקר אפליקטיבי, שבו אני בודקת את המכניזם של Endosomal Escape - מה גורם לתא למעשה לפתח עמידות לתרופה ביולוגית מסוימת ולתרופות אחרות להיות פעילות ולפעול ברמת התא", היא מספרת. "זהו תחום מחקר מאתגר וחדשני, שכן היום ישנם ניסיונות רבים לפתח תרופות ביולוגיות המכילות נוגדנים או רצפי RNA, DNA) המבוססות על הובלה באמצעות ננו חלקיקים (כמו החיסון של חברת Moderna ו- Pfizer לקורונה ".

מה דעתך על הפקולטה להנדסה?
"
כשסיימתי את השנה האחרונה בלימודי התואר הראשון בביוטכנולוגיה, חיפשתי מעבדה שתחומי המחקר בה מגוונים ואוכל לרכוש בה כלים שהיו רלוונטיים גם לתחומים אחרים, מלבד ביולוגיה. ברגע שדיברתי עם פרופ' רחלה פופובצר נשביתי מיד, לא רק בחוכמה האדירה שלה, אלא גם באהבתה לתחום שאותו היא חוקרת. רחלה בהחלט מייצגת את הפקולטה להנדסה בבר אילן, מקום של חוקרים איכותיים ויוצאי דופן, שמומחים בתחומם. הפקולטה עובדת קשה לדחוף את הסטודנטים למצות את הפוטנציאל שלהם, ומספקת תמיכה וסיוע לסטודנטים בכל דרך אפשרית וניתן להרגיש את זה מיד כשמצטרפים לפקולטה.
"
בנוסף למנחה היקרה שלי, ארצה להודות גם לד''ר מנחם מוטאי ולד''ר מורן כהן-ברקמן על ההכוונה והייעוץ האין-סופיים, כמו גם לנשים מעוררות ההשראה במעבדה שלי, שמהוות בשבילי מודל לחיקוי במעבדה ומחוצה לה". 

תאריך עדכון אחרון : 27/12/2020