אולה ברגמו

אולה ברגמו
תאריך
מרצה
פרופ' זאב זלבסקי

שיתוף פעולה אקדמי חדש עם אונ' ברגמו, שזכה למענק של תוכנית ארסמוס, נחנך בביקור של חמישה ימים שערך צוות מהפקולטה במקום

בחודש שעבר יצא צוות מהפקולטה, בראשות דיקאן הפקולטה פרופ' זאב זלבסקי וראש מנהל הפקולטה גב' דינה ימיני, לביקור מעניין במיוחד באוניברסיטת ברגמו שבצפון איטליה. הביקור, בן חמישה ימים, נערך במסגרת שיתוף פעולה חדש בין הפקולטה להנדסה לפקולטה המקבילה בברגמו, שהתאפשר הודות למענק שקיבלה האוניברסיטה במסגרת תוכנית ארסמוס+. "הביקור נערך מתוך רצון לבדוק שיתופי פעולה אקדמיים בין שתי הפקולטות, שיתופי פעולה של חוקר מול חוקר בתחומים רלוונטים והגשת גרנטים לאיחוד האירופי, כמו גם חילופי סטודנטים," מספר פרופ' זלבסקי.

תוכנית ארסמוס+ היא תוכנית של האיחוד האירופי שמטרתה לעודד שיתופי פעולה בין מוסדות אקדמיים. בין השאר, מממנת התוכנית חילופי סטודנטים וחילופי סגל. "יצירת קשרי מחקר משותפים זו פעולה מתמשכת, שדורשת תהליכים מסוגים שונים ולוקחת זמן" מסביר פרופ' זלבסקי. "בשלב הבא, נרצה לשלוח לשם סטודנטים במסגרת חילופי סטודנטים: בין אם זה סטודנטים בשנה שלישית שיעשו שם סמסטר קיץ, או החלפת סטודנטים למחקר לתואר שני. המטרה היא לעודד הגשות של הצעות למענקים של האיחוד האירופי ולמשוך סטודנטים למחקר בינלאומיים לבוא אלינו".

לפקולטה להנדסה יש שיתופי פעולה עם למעלה מ-20 מוסדות אקדמיים ברחבי אירופה, והשאיפה היא להגדיל את הרשימה, ואת שיתופי הפעולה האקדמיים. "את הנסיעה הזו ניצלנו גם לביקור באוניברסיטת רומא, ולפגישה עם סגן הדיקן לעניני ארסמוס אצלם," מעדכן פרופ' זלבסקי, "ואנחנו ננסה להגיש מענק משותף של ארסמוס גם איתם".

תאריך עדכון אחרון : 09/08/2021