הופה! אני לומד באירופה!

Study in the EU? This could be you!
תאריך
מרצה
דניאל שובל

ארסמוס פלוס, תוכנית חילופי הסטודנטים של בית הספר הבינלאומי באוניברסיטת בר אילן, מממנת חילופי סטודנטים בכל התארים עם מוסדות אקדמיים נבחרים באירופה. דניאל שובל, ראש התוכנית מטעם בית הספר הבינלאומי, מפציר בכם להגיש מועמדות.

תמיד חלמתם על לימודים בחו"ל? תוכנית +Erasmus, תוכנית חילופי סטודנטים של האיחוד האירופי, מציעה לימודים של סמסטר אחד עד שנה מלאה בחו"ל במוסדות אקדמאיים אירופאים אשר חתומים על הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטת בר אילן. התכנית מספקת מלגת קיום וכן השתתפות בדמי הנסיעה. דניאל שובל, ראש התוכנית מטעם בית הספר הבינלאומי ציין כי "התוכנית מממנת את שכר הלימוד, ובנוסף מעניקה סכום של 900-700 יורו לחודש כדמי מחיה, כמו גם סכום כסף להוצאות נסיעה. יש מימון, יש שותפים ויש הזדמנויות ואנחנו נשמח לסייע לכם למצוא אותן".

ארסמוס פלוס היא קרן של האיחוד האירופי, המממנת שיתופי פעולה אקדמיים. לאוניברסיטת בר אילן הסכמי שיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים הממוקמים בין היתר בגרמניה, צרפת, ספרד, איטליה, קרואטיה, צ'כיה, יוון, פולין, פינלנד, רומניה, תורכיה ועוד. הגר כפרי, סטודנטית בתוכנית המשולבת להנדסה ומוזיקה, נסעה לאוניברסיטה שמתמחה בהנדסה מוזיקלית, "הגר ידעה בדיוק איזה סוג תוכנית היא מחפשת והגיעה אליי עם תוכנית," מספר דניאל "רוב הסטודנטים לא בהכרח יודעים איזו אוניברסיטה תענה על צרכיהם, וזה בסדר גמור – בדיוק בשביל זה אנחנו פה. סטודנט שרוצה לצאת לחילופי סטודנטים, יכול לפנות ליועץ האקדמי במחלקה שלו (בפקולטה להנדסה זהו ד"ר רן גלס), ולגבש תוכנית. לחילופין, מוזמנים הסטודנטים והסטודנטיות להגיע גם אלינו, לבית הספר הבינלאומי, ואנחנו נסייע במציאת התוכנית המתאימה והמימון".

לתוכנית זכאים להירשם סטודנטים מן המניין לתואר ראשון בשנה השנייה או השלישית לתואר, לאחר שסיימו את כל קורסי החובה, בעלי ממוצע 80 ומעלה וללא עבר של בעיות משמעת. התוכנית מתאימה גם לסטודנטים לתואר שני (החל מהסמסטר הראשון בשנת הלימודים השנייה ועד הסמסטר הראשון של שנת הלימודים האחרונה) ולדוקטורנטים. היציאה כפופה לאישור גורם אקדמי במחלקה בה לומד הסטודנט, ולקורסים שנבחרו על ידו. בנוסף, יש למלא טופס התחייבות, בו מאשר הסטודנט כי ישלם שכ"ל לאוניברסיטת בר אילן (כלומר, יש להודיע ברישום כי מדובר בחילופין ולא בהפסקת לימודים) ועליו לדאוג לבטח את עצמו רפואית. בנוסף, נדרש פטור מאנגלית או אישור רמת אנגלית ברמה 3 ומעלה. "סטודנטים לתואר ראשון נוסעים לרוב לסמסטר אחד" אומר דניאל, "סטודנטים למחקר, לתואר שני ושלישי, יכולים לנסוע עד שנה. במידת הצורך, קיימת אפשרות להאריך את השהות – באישור האוניברסיטה המארחת ומשרד בית הספר הבינלאומי".

חושבים להירשם? את הבקשה יש להגיש כארבעה חודשים לפני תום מועד ההרשמה באוניברסיטה המארחת והיא צריכה להכיל, בנוסף לטפסי הרישום, גם תוכנית לימודים מובנית לסמסטר ומכתב באנגלית, בן כחצי עמוד עד עמוד, המפרט את המניעים ללימודים בחו"ל (motivation letter). נשמע מורכב? "אנחנו נעשה הכול כדי לעזור לכם לעבור את התהליך בצורה הכי חלקה שאפשר," מבטיח דניאל. "הלימודים בחו"ל הם חוויה נהדרת. זה לא רק האפשרויות האקדמיות, להתמחות בתתי-תחומים נוספים של הנדסה; זו ההזדמנות לגור כמה חודשים באירופה, לפגוש סטודנטים ממקומות שונים בעולם, להיחשף לשפה חדשה, לתרבות חדשה - והכל במימון מלא! הסטודנטים משלמים את שכר הלימוד הרגיל לבר אילן, ועליהם לשלם גם ביטוח רפואי. כל שאר ההוצאות, לרבות שכר לימוד לאוניברסיטה המארחת, עלות כרטיסי הטיסה וגם מלגת קיום נדיבה – על חשבון ארסמוס פלוס. בהזדמנות מהסוג הזה באמת לא נתקלים בכל יום. אני מפציר בכם לבוא ולנצל אותה".

למידע נוסף על תוכנית ארסמוס, לחצו כאן
מעוניינים? לטופס ההרשמה לחצו כאן

תאריך עדכון אחרון : 20/09/2021