איך אומרים "חתול צ'שייר" בצרפתית?

What’s French for Cheshire Cat?
תאריך

בסוף חודש אוקטובר נתן ד"ר אלי כהן את הרצאת הפתיחה של הכנס  Foundations of Physics. ההרצאה, המספקת הצצה רחבה לנושאי יסוד בתורת הקוונטים, סוקרה ע"י העיתון הצרפתי Le Monde

בין התאריכים 28-30 לאוקטובר התקיימה בפריז המהדורה ה- 20 של הכנס Foundations of Physics בהשתתפות פיזיקאים ופילוסופים מובילים של המדע. את הרצאת הפתיחה של הכנס נתן ד"ר אלי כהן. "הרצאת המליאה שנתתי קיבלה את הכבוד להיות הראשונה בכנס, זו שפותחת אותו ומספקת הצצה רחבה יחסית לנושאים יסודיים בתורת הקוונטים, דרך בחינה של ניסויים מחשבתיים פרדוקסליים". הוא מספר. "הכלי המרכזי שהצגתי היה 'מדידה חלשה', אשר מאפשרת לבחון מערכות קוונטיות בצורה עדינה, תוך כדי ההתפתחות שלהן בזמן, מבלי להפריע להן. בכך היא משמשת כלי חשוב לניתוח הניסויים המחשבתיים שהזכרתי והרבה נוספים".

ההרצאה שנתן ד"ר כהן הייתה מוצלחת כל כך שהעיתון הצרפתי המוביל Le Monde פרסם אודותיה מאמר. המאמר עוסק בניסוי המחשבתי שהציע ד"ר כהן, ובקו הכללי של ההרצאה שלו, שדנה בפרדוקסים קוונטיים. אחת הדוגמאות שסוקרת הכתבה היא "אפקט חתול צ'שייר", התופעה הקוונטית בה השתמשו ד"ר אליהו כהן ושותפיו, במאמר שפורסם בספטמבר במגזין "Nature Communications".

לקריאת המאמר ב- Le Monde>>
לקריאה נוספת על "אפקט חתול צ'שייר">>

תאריך עדכון אחרון : 20/12/2021