היכונו היכונו: הבוטקאמפ הראשון של הפקולטה להנדסה

היכונו היכונו: הבוטקאמפ הראשון של הפקולטה להנדסה
תאריך

במטרה לסייע לסטודנטים ולסטודנטיות המעוניינים להשתלב בשוק העבודה, יזמה מועצת הפקולטה להנדסה בוטקאמפ הכולל קורסים קצרים, פרקטיים ורלוונטיים, שיערכו במהלך חודש מאי

בתחילת חודש מאי יצא לדרך הבוטקאמפ הראשון של הפקולטה להנדסה, יוזמת מועצת הסטודנטים ובשיתוף הפקולטה. "הרעיון נולד כחלק מהחשיבה שלנו כמועצה איך אפשר לקדם את הסטודנטים בפקולטה ולהנגיש את שוק העבודה לסטודנטים ולבוגרים שלנו. כמעט כל סטודנט ובוגר ללא ניסיון המגיע לעבודה הראשונה יוכל להזדהות עם התחושה שקיים פער בין הידע המדעי וההנדסי הרחב אותו רכש במהלך התואר לבין הכלים הטכנולוגיים היומיומיים הנמצאים בשימוש בתעשייה", מספרת מוריה ויצמן (24), סטודנטית שנה ד', יו"ר מחלקת תעשייה ואקדמיה במועצת הפקולטה. "הפער הזה קיים בין אם יוצאים לתעשייה ובין אם ממשיכים באקדמיה, ובדיוק עליו אנחנו רוצים לענות. לכן יזמנו את הבוטקאמפ, שבאמצעות קורסים קצרים, ממוקדים ופרקטיים מאפשר לסטודנטים לקבל כלים משמעותיים שיקפיצו אותם קדימה בהשתלבות בשוק העבודה".

כדי להבין למה בדיוק זקוקים הסטודנטים עשו במועצת הפקולטה סקר רחב, ובדקו מהם הכלים המבוקשים ביותר. בהתאם לכך, כולל הבוטקאמפ ארבעה קורסים. "שלושה מהקורסים הם קורסים טכנולוגיים: לינוקס, תכנות בענן ו-GIT. הקורס הרביעי הוא קורס מנישה אחרת, שגם לו היה הרבה ביקוש: קורס הכנה לראיון עבודה, נושא שגם בו יש דרישה לכלים והכוונה מקצועית", מפרטת מוריה. "לאחר שגיבשנו רשימה של הקורסים פנינו למהנדסים מובילים מהתעשייה שעוסקים בנושאים הרלוונטיים באופן קבוע, חלקם מעבירים קורסים בנושא, אחרים בנו את הקורס במיוחד אלינו. אחד מהם, בעז סילברמן, הוא אפילו בוגר הפקולטה. כששלחתי לו את הפרסום הסופי הוא ענה לי בשורה אחת: איפה הייתם כשאני הייתי סטודנט? זו הייתה בשבילי אינדיקציה משמחת שאנחנו בכיוון הנכון".

הבוטקאמפ קיבל תמיכה נלהבת וברכת הדרך מהגברת דינה ימיני, ראש מנהל הפקולטה, וגם עזרה בסבסוד הקורסים, שמוצעים לסטודנטים במחיר מוזל. העלות משתנה, בהתאם למספר המפגשים ושעות הלימוד. הקורסים מיועדים לסטודנטים מהפקולטה להנדסה בלבד, מכל השנים, כולל סטודנטים לתארים מתקדמים. "בנינו בכוונה קורסים קצרים כדי שסטודנטים יוכלו לעשות אותם במקביל לעומס הלימודים, ושיהיו ממוקדים ורלוונטיים למציאות המתחדשת. כל הסטודנטים מוזמנים להצטרף ולהרחיב את ארגז הכלים שלהם. וכמובן שאנחנו מתכוונים להמשיך ולהביא קורסים נוספים ולפתח את המיזם הלאה. יש למה לחכות", מסכמת מוריה.

נשמע מעניין? ההרשמה בעיצומה.

לפרטים נוספים והרשמה

תאריך עדכון אחרון : 30/04/2023