A fast 3D-MUSIC method for near-field sound source localization based on the bat algorithm
שיטה מהירה לאיכון תלת מימדי של מקור המבוססת על חישת עטלפים
מספר פרויקט
407
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024
מסלול
הרקע לפרויקט:
בפרויקט זה תמומש שיטה לאיתור מקורות בחלל תלת מימדי(3D) המבוססת על שיטת החישה של עטלפים. חיפוש ואיתור מקורות בחלל תלת מימדי הוא מאתגר בשל העומס החישובי המוטל על המערכת בזמן אמת. לדוגמא, אלגוריתם MUSIC מבוסס על סריקה של כל הנקודות האפשריות במרחב ומציאת הנקודה האופטימאלית אשר מביאה למינימום את פונקציית המחיר. מסתבר כי עטלפים סורקים את המרחב שלפניהם באופן מהיר ביותר על ידי שיטות איטרטיביות מתוחכמות. בפרויקט זה ננסה להתחקות אחר השיטות האלו ולייעל ולקצר את תהליך האיתור.
מטרת הפרויקט:
התוצר הסופי הינו אלגוריתם ממומש ועובד לשיפור משמעותי של זמן הריצה של מערכות איתור מקורות בחלל תלת מימדי.
תכולת הפרויקט:
- בשלב ראשון ננסה לנסח אלגוריתם המייעל את תהליך איתור המקורות בהתבסס על שיטת MUSIC וחישת עטלפים
- בניית סימולציית MATLAB/PYTHON.
- כתיבת האלגוריתם ופתרון בעיות של זמן אמת
- עריכת הקלטות ובחינת ביצועים
קורסי קדם:
- עיבוד אותות ספרתי
- עיבוד אותות סטטטיסטי
- עיבוד אותות מרחבי
מקורות:
תאריך עדכון אחרון : 31/07/2023