Trojans Detection and Side-channel Attacks Utilizing Unique Laser/EM Stimulus

גילוי טרויאנים ומתקפות ערוצי צד באמצעות לייזר\עירור אלקטרומגנטי

מספר פרויקט
704
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024
מסלול משני

הרקע לפרויקט:

גילוי טרויאנים בחמרה משקף בעיה מורכבת. בפרט, כאשר עושים שימוש בכלים לא פולשניים למערכת\ לשבבים. בפרויקט זה נעשה שימוש במערכת לייזר המסוגלת לסרוק את המערכת האלקטרונית בצורה לא פולשנית. נפעיל את מערכת הלייזר במודולציה מיוחדת המאפשרת גילוי טרויאנים, נתחיל במקרה פשוט של זיהוי רכיבים לא רצויים כמו אנטנות עם פוטנציאל לשידור מהרכיב. בנוסף, נעשה שימוש במודולציית לייזר המיוחדת לחלץ אינפורמציה מהרכיבים, בפרט תוכן של זיכרונות השומרים את התכנה או מידע רגיש כמו מפתחות הצפנה.

מטרת הפרויקט:

ניתוח עמוק - מה ההמגבלות מה ניתן לזהות ובאילו תרחישים או תחומים, תחת שיטות עירור שונות.

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים יקראו וילמדו ספרות קודמת. יסקרו את התוצאות של פרויקט קודם שעשה התקדמות משמעותית לקראת הפרויקט הנוכחי. הסטודנטים ילמדו איך להפעיל את מערכת הלייזר האוטומטית, איך לעבוד עם ספריות הפייטון המפעילות את הרכיבים האלקטרוניים את הלייזר, את מנועי הסריקה ותכנות הרכיבים תחת בדיקה. לאחר מכן נעבור ליישום בו נבנה ניסויים לבחון את שאלות המחקר, ביצוע מדידות ואנליזה.

קורסי קדם:

קורסי בסיס באלקטרואופטיקה

דרישות נוספות:

ידע קודם בסיסי בתכנות באופן כללי ובאופן פרטי יכולות הבנה ושימוש בפייטון הכרחיים.

הפרויקט משלב יכולות טכניות גבוהות, הבנת מערכת וממשקים הכוללים תקשורת ויכולות אנליטיות גבוהות להבין את שאלות המחקר ולבצע ניתוח על הנתונים והמדידות המתקבלות.


יכולת הבנה של מערכת מורכבת בזמן קצר.
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

מקורות נוספים ויותר ספציפיים יינתנו למועמדים רלוונטיים. תיעוד ודוקומנטציה של המערכות וההפעלה גם כן. כמו כן נכונות לחפיפה בקיץ ע"י מפעילי המערכת נדרשת.

  1. Krachenfels, Thilo, et al. "Images from on-chip memories captured using the laser-assisted side-channel techniques LLSI and TLS." (2021).
  2. Krachenfels, Thilo, et al. "Real-world snapshots vs. theory: Questioning the t-probing security model." 2021 IEEE Symposium on Security and Privacy (SP). IEEE, 2021.

תאריך עדכון אחרון : 31/07/2023