Software Development: Café recommendation system for coffee enthusiastic

פיתוח מערכת תוכנה להמלצה על בתי קפה

מספר פרויקט
606
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024
מסלול משני

הרקע לפרויקט:

מרבית מערכות ההמלצה (Netflix,google maps) מבוססות דירוג משתמשים והתאמה בין משתמשים שונים שהדירוג שלהם ״דומה״. למערכות המלצה מסוג זה קיימות בעיות אמינות רבות, והטיה מסויימת לדעות ״נפוצות״. בעיה משמעותית במערכות אלו היא שדירוגי כלל המשתמשים מקבלים שקלול זהה. במצב זה דירוג ״מומחים״ נבלע בתוך כלל הקולות ולא מקבל משקל יתר, מצב שעשוי להיות קריטי בהמלצה על שירותי רפואה, למשל.

מטרת הפרויקט:

בפרויקט זה נפתח מערכת המלצה לבתי קפה. קפה איכותי הוא קפה שמיוצר ע״י מכונת קפה מקצועית (כזו שטוחנים בה את הפולים, למשל), ולא ע״י מכונה אוטומטית או חלילה, קפה שנשמר בתרמוס. מערכת ההמלצה של גוגל-מפות משתמשת בדירוגי כלל המשתמשים (שלא תמיד מבינים בקפה). מערכת זו אינה מתאימה לאוהבי הקפה, שמעדיפים קפה שהוכן ביד מקצועית, במכשור הנכון ובמיומנות הנדרשת. הפרוייקט יכלול מערכת תוכנה שתסרוק את התמונות שמעלים המשתמשים בgoogle map ותנסה לזהות בתי קפה ״איכותיים״. הקושי כאן הוא להגדיר מהו בית קפה איכותי ואיך ניתן לזהות זאת מהתמונות / טקסטים שהעלו הממליצים. התוכנה תשתמש במערכות למידת מכונה ML על מנת לזהות מהתמונות מאפיינים המגדירים קפה איכותי (למשל: מכונה מקצועית, או דירוג לפי צילומי כוסות הקפה שהוכנו). המערכת תשקלל את הגורמים הללו ליצירת המלצה המתאימה לחובבי קפה.

תכולת הפרויקט:

שלבי הפרויקט יכילו : (1) הגדרת התוכנה ויכולותיה לפי הרעיון לעיל (2) איסוף תמונות וסיווגן, אימון מערכת למידה ממוחשבת ML למתן ציון מתאים (3) פיתוח מלא של אתר/אפליקציה המממש את המערכת ומשקלל את תוצאות הML עם שאר הציונים. (4) בדיקת המערכת על בתי קפה בעולם.

קורסי קדם:

הנדסת תוכנה
מבוא ללמידת מכונה

מקורות:

n/a

תאריך עדכון אחרון : 31/07/2023