ללמוד ללמד תכן שבבים

Learning How to Teach Chip Design
תאריך

פרופ' אדם תימן העביר לחברי וחברות סגל מפקולטות להנדסה ברחבי הודו קורס העוסק בלימוד תכן שבבים (Chip Design). היוזמה זכתה להצלחה גדולה וצפויה להניב שיתופי פעולה מעניינים

במהלך ספטמבר הוזמן פרופ' אדם תימן להודו, להעביר קורס של "Train the Trainer"(TTT)  בו הוא לימד איך ללמד תכן שבבים (Chip Design). הקורס נמשך חמישה ימים, והוזמנו אליו 54 חברי וחברות סגל מפקולטות להנדסה באוניברסיטאות ומכללות ברחבי הודו. הוא נערך ביוזמת ארגון AICTE  - ארגון לקידום החינוך טכנולוגי בהודו, וחברת קיידנס (Cadence Design Systems), מובילה עולמית בפיתוח תוכנה לתכן שבבים (EDA), שגם הציבה לטובת הקורס את משרדיה המודרניים בבנגלור, בירת ההייטק של הודו.

הקורס שהעביר פרופ' תימן בבנגלור מבוסס על הקורס 'Digital VLSI Design', שהוא בנה כשהצטרף לפקולטה להנדסה של בר-אילן. "לפני מספר שנים העליתי את ההקלטות מהקורס ליוטיוב, וכתוצאה מכך  הוא הפך לפופולרי מאוד בכל העולם", מספר פרופ' תימן. "הקורס ייחודי בכך שהוא מלמד, באופן מסודר ואקדמי, חומר שקשה מאד למצוא במקורות פתוחים, ומקשר את התיאוריה של התהליכים והאלגוריתמים בתכן השבבים לפרקטיקה ההנדסית המתקיימת בתעשייה. בזכות הפופולריות לה הקורס זכה – הפכתי לאחד המרצים המוכרים בתחום בעולם, אם לא המוכר ביותר".

הקורס שנערך בבנגלור כלל הרצאות ותכנים תאורטיים, שהעביר פרופ' תימן, לצד הדרכות על כלי התכנון של קיידנס ומעבדות מעשיות, שנערכו בליווי צוות התמיכה של מרכז קיידנס בבנגלור, המונה קרוב ל-2000 עובדים. "הקורס היה מוצלח ביותר והמשובים מהמשתתפים היו מעולים", אומר פרופ' תימן. "גרסאות נוספות של הקורס כבר נמצאות בתכנון בהודו וברחבי העולם, וכן שיתופי פעולה עתידיים הפקולטה להנדסה בבר אילן, חברת קיידנס ושלל אוניברסיטאות הודיות אשר חברי וחברות הסגל שלהם השתתפו בקורס".

 

תאריך עדכון אחרון : 26/09/2024