Multi Variate Leakage Detection

זיהוי זליגה עם אנליזה רב-משתנית ממומנט סטטיסטי גבוה

מספר פרויקט
410
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2025

הרקע לפרויקט:

זיהוי זליגה עם וקטור מבחן (TVLA) הינה מתודולוגיה המשמשת באבטחת קריפטוגרפיה לגילוי חולשות לערוצי צד ביישומים קריפטוגרפיים. התקפות ערוצי צד מנצלות דליפות פיזיות, כגון צריכת חשמל או קרינות אלקטרומגנטיות, כדי להוציא מידע סודי כמו מפתחות קריפטוגרפיים. TVLA משתמשת בטכניקות סטטיסטיות לניתוח הקורלציה בין דליפות פיזיות אלו לבין המידע הסודי המעובד על ידי האלגוריתם הקריפטוגרפי. על ידי בדיקה שיטתית עם וקטורי קלט שונים וניתוח הדליפות הנובעות, TVLA מכמתת את כמות המידע הסודי שדלף. שיטה זו מאומצת באופן נרחב בתחום אבטחת החומרה כדי להבטיח שמכשירים קריפטוגרפיים, כגון כרטיסים חכמים ומעבדים מאובטחים, עמידים בפני התקפות מסוג זה. מתודולוגיה זו מספקת גישה קפדנית ומנורמלת בין מכשירים להערכת הקריטריונים המשותפים של יישומים קריפטוגרפיים נגד חולשות פוטנציאליות, מה שהופך אותה לכלי חיוני למפתחים וחוקרי אבטחה.

מטרת הפרויקט:

מימוש מבחן סטטיסטי מרובה-משתנים למומנט סטטיסטי גבוה בסביבת matlab/python, וניתוח דגימות שנמדדו ע"ג MCU/FPGA המריץ סכימות הצפנה מבוססות בלוקים שונות (ASCON, AES).

תכולת הפרויקט:

(1)סקירה ספרותית ולמידה מעמיקה של האלגוריתם למימוש, כפי המוצע ב[1], (2)מימוש האלגוריתם ודיבוג בIDE הנבחר (3)מדידות חומרה של סכימות הצפנה מבוססות בלוקים ע"ג MCU/FPGA (4)ניתוח המדידות באמצעות האלגוריתם הממומש

קורסי קדם:

מבוא לסטטיסטיקה, אלגברה ליניארית למהנדסים, אותות אקראיים ורעש, מבוא לאבטחת חומרה

דרישות נוספות:

הכרות מעמיקה עם python/matlab

מקורות:

  1. Leakage Assessment Methodologyhttps://www.iacr.org/archive/ches2015/92930478/92930478.pdf
  2. Recognition of Common Criteria Certificates https://www.commoncriteriaportal.org/cc/index.cfm

תאריך עדכון אחרון : 30/09/2024