ברכות לזוכות במלגת טבע לביו חדשנות

Congratulations, Winners of the TEVA Bio-Innovation Scholarship!
תאריך

הדוקטורנטיות מיכל דנינו לוי, מהמעבדה של ד"ר שחר אלון, ורעות פלן, מהמעבדה של פרופ' אורית שפי, התקבלו לתוכנית המלגות של חברת טבע לביו-חדשנות לשנה"ל תשפ"ג. תוכנית יוקרתית זו כוללת, בנוסף למלגה נדיבה, גם הנחייה של אנשי מקצוע מהתעשייה, ומטרתה לתמוך ולקדם מחקרים בנושא טיפולים ביולוגיים, תוך שיתוף פעולה בין האקדמיה לתעשייה. אל התוכנית מתקבלים מדי שנה מספר מצומצם של דוקטורנטים מצטיינים מכל הארץ, על בסיס הצטיינות אישית בלימודים ובמחקר המדעי. שתיים מהמתקבלות השנה הן מהפקולטה להנדסה.

מחקרה של מיכל דנינו לוי מתמקד בחקר של אינטראקציות בין תאים של מערכת החיסון לתאים סרטניים בביופסיות של חולי סרטן. "אם נוכל להבין את השינויים בגנים המתרחשים בתאים של מערכת החיסון כאשר הם באינטראקציה עם תאים סרטניים, ולהיפך, נוכל להבין יותר לעומק את מנגנון ההתחמקות של התאים הסרטניים, ובשאיפה גם להצביע על כיוון טיפולי", מספרת מיכל. "במחקר שלי אני משתמשת בכלים חישוביים שפיתחתי ובכלים קיימים של עיבוד תמונה, למידת מכונה וסטטיסטיקה, על מנת לנתח דאטא גנומי מרחבי של רקמה סרטנית".

מחקרה של רעות פלן מתמקד ביצירת רקמות עצביות המחקות מאפיינים של מערכת העצבים בגוף האדם. ע"י החדרת ננו-חלקיקים מגנטיים לתאי עצב, התאים הופכים ליחידות מגנטיות פונקציונליות. "בעזרת הפעלה של כוחות מגנטים חיצוניים אנו מסוגלים לשלוט על מיקום תאי העצב וכך מארגנים מרחוק רשתות עצבים מותאמות-אישית", מסבירה רעות. "שיטה זו סוללת את הדרך ליצירת ארכיטקטורות תלת-ממדיות של תאים בקנה מידה מותאם אישית, שניתן יהיה להשתמש בה ליישומים ביו-הנדסיים, טיפוליים ומחקריים כאחד, מחוץ לגוף וגם בתוכו. בגלל הריאליסטיות שלה, הרקמה התלת-ממדית שיצרנו יכולה לשמש כמודל למחקר של תרופות, של תקשורת בין רקמות, וכדרך לבנות רשתות מלאכותיות לממשקים בין רכיבים הנדסיים וביולוגיים".

תאריך עדכון אחרון : 29/01/2023