לאתגר את הסטודנטים כחלק מהציון

Challenging our Students as part of their Grade
תאריך

במסגרת ההאקתון שנערך בסיום הקורס עקרונות בתכנון מערכות ספרתיות, זכה במקום הראשון צוות שיצר מאיץ עיבוד תמונה המסוגל לבצע קונבולוציה באמצעות גרעין דינאמי

מדי שנה, בוחר צוות ההוראה של הקורס עקרונות בתכנון מערכות ספרתיות (DDP) לסיים אותו באופן ייחודי: האקתון. זה נשמע אולי אירוע קטן ומקומי, אבל פרופ' אדם תימן, האחראי האקדמי של הקורס, מתייחס אליו בשיא הרצינות: ההאקתון ממוגדר כחלק מדרישות החובה של הקורס, הוא נערך מדי שנה בחודש יולי, והשנה בחרו לתת לו חסות החברות אינטל וסוני – מה שמעיד על החשיבות שרואות בו גם חברות מהגדולות בתעשייה.

השנה, לקחו חלק בהאקתון כ-20 צוותים (זוגות או שלשות). בשבועות שלפני ההקאתון, עבדו הצוותים על פרויקט, במסגרתו הם למדו לתכנן ולשלב מאיץ חומרה על פלטפורמת PulpEnIX  - פלטפורמת מערכת-על-שבב (SoC) שפותח במרכז אימפקט מעבדות EnICS בפקולטה להנדסה. במסגרת העבודה על הפרויקט, התנסו הסטודנטים בתכנון ובדיקה של סביבה המשלבת חומרה ותוכנה, ונדרשו ליישם את הידע שרכשו במהלך הסמסטר. לקראת ההקאתון, היה כל אחד מהצוותים צריך להביא את הפתרון שלו לבשלות, ולהדגים אותו על גבי פלטפורמת FPGA. "ההקאתון מוסיף אלמנט של תחרותיות, מכריח את הסטודנטים להפעיל את הדימיון, ומהווה הזדמנות להציג את עבודת הצוות לסגל ההוראה וכן לשופטים חיצוניים", אומר יונתן שושן, מרצה הקורס, שמביא איתו שנים רבות של ניסיון תעשייתי בתכנון שבבים.

צוות הקורס, ובראשם אודי קרא, מכין את משימת ההאקתון במשך כמה חודשים לפני הצגתו לסטודנטים. מר קרא, מהנדס ותיק עם מעל 30 שנות ניסיון בפיתוח שבבים, העומד כיום לפני סיום דוקטורט בבר אילן, מרגיש שהמשימה הזו היא סוג של שליחות שתורמת לפיתוח הדור העתידי של המהנדסים בישראל. אתגר ההאתקון מוצב בפני הסטודנטים כחודש לפני סיום הסמסטר, והם עמלים לקראתו ימים כלילות. ההאקתון מגיע לשיאו בחצי יום בלובי הפקולטה, בו הצוותים מנסים להוסיף פיצ'רים, לסגור פינות אחרונות ולשכנע את צוותי השיפוט שלהם מגיע הפרס הראשון. בסופו של האירוע החגיגי, הוכרז צוות אחד כזוכה: דוד לוי ורון וולפו – סטודנטים בשנה ד' במסלול ננו-אלקטרוניקה. הצוות בחר לתכנן לממש ולהדגים מאיץ עיבוד תמונה המסוגל לבצע קונבולוציה באמצעות גרעין דינאמי. "הפתרון שהוצג על ידי הסטודנטים הדגים בצורה מוחשית את הערך בהוספת מאיצי חומרה, עבד כמצופה והכיל בתוכו כמה פתרונות אלגנטיים לאתגרי המימוש," סיכם אודי קרא.

תאריך עדכון אחרון : 30/07/2023