עכשיו בפקולטה להנדסה: למידה היברידית

עכשיו בפקולטה להנדסה: למידה היברידית
תאריך

אחרי פיילוט שנמשך במהלך סמסטר א', הפקולטה להנדסה עברה באופן מלא ללמידה היברידית, ומאפשרת לסטודנטיות ולסטודנטים לבחור אם ללמוד מהקמפוס או מהבית

בשורות טובות לסטודנטיות ולסטודנטים: החל מתחילת חודש אפריל, הפקולטה להנדסה כולה עברה ללמידה היברידית, והיא מאפשרת לכן ולכם לבחור האם להתייצב בקמפוס או להמשיך ללמוד מרחוק. "החל מאחרי פסח חזרנו ללמד בכיתות. סטודנטיות וסטודנטים שירצו בכך, בעלי תו ירוק (מחוסנים או מחלימים), יוכלו לבוא וללמוד בכיתה, ומי שלא רוצה או יכול להגיע – יוכל להמשיך ללמוד בצורה מקוונת מהבית. אנחנו הפקולטה הראשונה שמאפשרת את זה בכל סוגי השיעורים", מצהיר פרופ' מוטי פרידמן.

הפיילוט ללמידה היברידית התחיל בפקולטה להנדסה כבר בתחילת הסמסטר הקודם, בניצוחם של פרופ' מוטי פרידמן וד"ר שחר אלון, האחראים מטעם הפקולטה על נושא הפיתוח, היישום וההטמעה של מערכת הלמידה ההיברידית. "היתרון הגדול של המערכת שלנו הוא שהיא מאפשרת אינטראקטיביות, ושומרת על שיטת הלימוד של המרצות והמרצים - שלא צריכות או צריכים לשנות שום דבר בצורת לימוד שלהם," מספר פרופ' פרידמן. "במהלך הפיילוט בחנו מערכות שונות, גילינו שחלקן פחות מתאימות לפקולטה להנדסה, ושינינו את המערכת כך שתתאים לכמה שיותר מרצות ומרצים בכמה שיותר מצבים. בסופו של דבר, הגענו לשלוש מערכות נפרדות: מערכת למרצים/ות, המבוססת על מצגות ולוחות אלקטרוניים; מערכת למתרגלים/ות, המבוססת על כתיבה על לוח לקבוצות קטנות; ומערכת למעבדות, בה נעשית העבודה עם מצלמה ניידת, שאפשר להעביר משולחן לשולחן ולהראות לסטודנטים בבית מה הסטודנטים שבכיתה עושים."

בהתחשב בנסיבות, אומר פרידמן, הלמידה ההיברידית היא הפתרון הטוב ביותר שיכולה הפקולטה להציע. "הסטודנטיות והסטודנטים יכולים לבחור אם להגיע לקמפוס או לא. בקרב תלמידות ותלמידי שנה א', למשל, כל מי שיכול בוחר להגיע לקמפוס, ואנחנו מברכים על כך. סטודנטיות וסטודנטים בשנה ד', לעומת זאת, כבר כמעט לא באים לקמפוס ומעדיפים לעבוד מהבית: חלקם כי התרגלו, חלקם כי כבר השתלבו בשוק העבודה, או כי יש להם יחסית מעט קורסים ואין להם סיבה להגיע לקמפוס. גם סטודנטיות וסטודנטים בשנים אחרות לא תמיד יכולים להגיע: חלקם למשל עזבו דירות בגלל הקורונה וגרים רחוק, לאחרים יש ענייני בריאות שמונעים מהם להגיע בשלב הזה. אז מי שיכול – מגיע, ומרוויח מזה מאוד. אבל גם הסטודנטיות והסטודנטים שבבית מרוויחים מהלמידה ההיברידית, כי הם מקבלים הרצאה טובה יותר: אין מה להשוות בין מרצה שמדבר אל ריבועים שחורים בזום למרצה שמלמד פרונטלית, נמצא בקשר מתמיד עם הסטודנטים ומגיב אליהם בהתאם."

תאריך עדכון אחרון : 18/04/2021