מהנדסים ללילה אחד

Engineers for a Night
תאריך

בהאקתון שיערך בפקולטה בתאריך 10.6, בשיתוף עמותת מילבת תל השומר ובחסות אינטל, יזכו המשתתפים ליזום, לאפיין ולפתח מוצרים שישפרו את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות
להמשך קריאה>>

ביום חמישי 10.6 יערך בפקולטה האקתון בשיתוף עמותת מילבת תל השומר, העוסקת בטכנולוגיות לשיפור התפקוד והעצמאות. מטרת ההאקתון היא לסייע לאנשים עם מוגבלויות בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שיקלו על חייהם. האירוע יתחיל ביום חמישי בשעה 17:00, ויפתח עם פאנל בו יציגו אנשים עם מוגבלויות את אורח החיים שלהם, יספרו מה מטריד אותם, ואיך הם היו רוצים שהחיים שלהם ישתפרו. אחר כך יתחלקו המשתתפים לצוותים ויחלו לעבוד על מענה לבעיות שהוצגו בפניהם: משלב החשיבה על פתרון מתאים, דרך האפיון ועד הפיתוח. העבודה תימשך אל תוך הלילה ועד למחרת בשעה 13:00. "כל הסטודנטים שסיפרתי להם על ההאקתון הגיבו באותה הצורה: הם אמרו שזה המון עבודה ללילה אחד, שאין להם שום דרך לתרום או שהם לא יודעים איך", אומר תומר לוקר, יוזם ההאקתון. "והמטרה שלי היא להראות להם שזה דווקא כן אפשרי, שהם כן יכולים לעשות את זה, שהם ייהנו מאוד מלהיות מהנדסים ללילה אחד ויופתעו ממה שהם מסוגלים לו."

לוקר (22) הוא סטודנט שנה ג' לתואר ראשון במסלול להנדסת מחשבים, ועובד במקביל ב-ENICS, במעבדה של ד"ר יואב ויצמן וד"ר איתמר לוי. לפני כן עבד במעבדת האלקטרוניקה של ד"ר אבי שלי וד"ר ססיל יחזקאל, שם גם נחשף לראשונה לעמותת מילבת תל השומר. "במסגרת המעבדה נוצרה קבוצה של כמה סטודנטים מתנדבים ונציגי העמותה היו יוצרים איתנו קשר מפעם לפעם, כשהם נתקלו בבעיה שלא מצאו לה פתרון, ואנחנו סייענו להם בפתרונות טכנולוגיים," הוא מספר. "בין השאר, הגיע אלינו חולה ALS בשלב מתקדם, שמצליח להזיז רק את הגבה שלו, אז בנינו לו מערכת שמאפשרת לו להזעיק עזרה ולתקשר באמצעות הזזה של הגבה. במקרה אחר, עבור אנשים עם מוגבלות בידיים שלא יכולים ללחוץ על הכפתורים הקטנים בשלט הרחוק, בנינו שלט אוניברסלי, שמתאים לכל סוגי הטלוויזיות, עם חמישה כפתורים בסיסיים גדולים מאוד וקלים ללחיצה, כך שאפשר ללחוץ עליהם אפילו עם הרגל."

העבודה מול האנשים של מילבת היא גם זו שדרבנה את לוקר ליזום את ההאקתון. "היתרון של העבודה דווקא מול מילבת הוא שבמסגרת ההאקתון הסטודנטים יוכלו לחשוב על מוצר, לפתח אותו ולראות אותו לא רק עובד בפועל – אלא גם משנה לטובה את החיים של מישהו, וזה סיפוק אדיר", הוא מצהיר. "בנוסף, יש כאן אלמנט של התנסות מעשית. מסגרת של לימודים אקדמיים מתרכזת מאוד, מטבעה, בלימוד התיאורטי. רוב הסטודנטים לא מקבלים את הצ'אנס להיות מהנדסים בפועל עד שהם מגיעים לתעשייה. במסגרת של האקתון יש אלמנט משמעותי מאוד של למידה תוך כדי עשייה. אנחנו פשוט זורקים את המשתתפים מאוד עמוק למים – ואין להם ברירה אלא לשחות".

כמובן, המשתתפים לא ייזרקו למים ללא עזרה.. מהנדסים מנוסים מהתעשייה יסתובבו במהלך האירוע בין הצוותים, ויגישו עזרה היכן שיתבקשו. מהנדסים אחרים ישבו בצוות השיפוט של התחרות. חבר השופטים יכלול, בין היתר, את אבי סלמון - ראש תחום החדשנות באינטל ישראל, ואת פרופ' רחלה פופובצר - סגנית הדיקן בפקולטה להנדסה. חברת אינטל, נותנת החסות לאירוע, תספק להאקתון ערכות של Arduino – בקר חכם שאתו ניתן לבנות מעגלים ולתכנת אותם. אינטל תורמת גם את הפרס למקום הראשון, שעומד על 1,000 דולר. הפרס השני, בגובה 2,000 ש"ח, יינתן ע"י מסלול ביו-הנדסה בפקולטה.

תאריך עדכון אחרון : 08/06/2021