ברכות חמות לד"ר אליהו כהן, שזוכה בפרס הרקטור לחדשנות מדעית

ברכות חמות לד"ר אליהו כהן, שזוכה בפרס הרקטור לחדשנות מדעית
תאריך

"למדתי לתואר ראשון משולב בפיזיקה-מתמטיקה, ולאחר מכן המשכתי שם גם לתואר שני (תוך כדי שירות צבאי כמהנדס) ותואר שלישי (חלקו תוך כדי השירות) בפיזיקה קוונטית", הוא מספר. "בשלוש השנים שלאחר מכן עשיתי שני פוסטים - באנגליה בנושא של אינפורמציה קוונטית ובקנדה בנושא של אופטיקה קוונטית. מיד לאחר מכן הצטרפתי לפקולטה להנדסה בבר אילן (אוקטובר 2018).
"מי שפנה אלי בזמנו לגבי הגשת מועמדות לפקולטה היה פרופ' דרור פיקסלר וההחלטה התקבלה גם הרבה בזכות פרופ' זאב זלבסקי, פרופ' אפי זהבי וגב' דינה ימיני שעזרו לי מאוד בקליטה. כיום אני חבר במסלול אלקטרואופטיקה, במכון לננוטכנולוגיה וחומרים מתקדמים ובמרכז הקוונטי QUEST. אני ראש המגמה להנדסה קוונטית ומלמד קורסים בחישוב קוונטי, מכניקה קוונטית שימושית ותרמודינמיקה יישומית כמו גם מיני קורס בנושא מדידות קוונטיות עבור תוכנית אודיסיאה. בשנתיים האחרונות אני גם פועל כיזם בתחום של מכשור רפואי בהתבסס על המחקרים שלנו בנושא דימות.

"הקבוצה שלי נקראת 'מיסודות תורת הקוונטים לטכנולוגיות קוונטיות', והיא עוסקת במדע בסיסי (שאלות פתוחות בניסוח של תורת הקוונטים ובקשר שלה עם תורת היחסות) כמו גם ביישומים חדשים שלה לטובת חישה, תקשורת וחישוב.
"כמו במקרים אחרים שהיו בעבר, זאב ודינה שהם מאוד תומכים ועוזרים בכל עודדו אותי להגיש מועמדות שכללה 20 פרסומים אקדמיים מהשנה החולפת שנכתבו בשיתוף עם סטודנטים וקולגות. הקו המחבר בין העבודות הוא העיסוק בתופעה קוונטית ייחודית שנקראת שזירה ובמדידות קוונטיות מתקדמות שמאפשרות לנצל אותה. במחקר שלנו התקדמנו בהבנה התיאורטית של המושג המעניין הזה וגם במימוש המעבדתי של מדידות וסנסורים אופטיים אשר נעזרים בו".

מה דעתך על הפקולטה להנדסה?
"הפקולטה להנדסה מהווה עבורי בית שממשיך כל הזמן לגדול ולהתפתח. חברי וחברות הסגל (האקדמי והמנהלי) שואפים למצויינות וזה ניכר מאוד בעשייה של הפקולטה, אבל לא פחות חשוב, כולם אנשים מאוד ערכיים וחמים". 

תאריך עדכון אחרון : 13/03/2022