המקום הראשון: למען הולכי הרגל

First place: Helping pedestrians
תאריך

הפרויקט של רן, אלון, אלכס ושירז הוא מערכת שמטרתה למנוע פגיעה בהולכי רגל במעבר חצייה. הקבוצה כבר קיבלה תקציב לפיתוח אבטיפוס שיוטמע בשלב ראשון באוניברסיטה, ובהמשך – ברמת גן

בקבוצה שזכתה במקום הראשון בהאתקון 2022 של הפקולטה היו חברים ארבעה סטודנטים שנה א': רן לוי ואלכס מקרוב, סטודנטים להנדסת מחשבים, ושירז עמית ואלון עוזרי, סטודנטים להנדסת חשמל. "שמענו לראשונה על ההאקתון לפני שלושה חודשים", מספר אלון. "רן ואני התנדבנו יחד במילבת, עמותה שמתמחה בטכנולוגיה לשיפור התפקוד של אנשים עם מוגבלויות, שבחסותה נערך ההאתקון בשנה שעברה. שמענו שם סיפורים על ההאקתון ועל הפטנטים שפותחו במסגרתו, התלהבנו וחיכינו שיגיע ההאקתון של השנה - מלכתחילה ידענו שנרצה לקחת חלק. ברגע שיצאו הפרסומים נרשמנו בהרשמה המוקדמת".

"בהתחלה היינו 8 חברים, והיו לנו כמה רעיונות שחשבנו עליהם," אומר רן, "היות והיינו קבוצה גדולה, החלטנו לפצל אותה לשניים. אחר כך התחלנו לחשוב על רעיונות לתחרות ומה יהיה הכי טוב ורלוונטי לנושא ערים חכמות. מתוך מקום של אובדן אישי במשפחה באותו נושא, הצעתי פתרון שייתן מענה לבעיית נפגעי תאונות הדרכים במעברי החצייה". אלון מוסיף: "בתור התחלה, יצאנו לבדוק עד כמה הבעיה רלוונטית, וכשנחשפנו לנתונים נחרדנו. ממחקר שנעשה בשנת 2021 עולה ששליש מהנפגעים בתאונות הדרכים הם הולכי רגל. כ-1640 הולכי רגל נפגעו בשנה זו במעברי חציה, 32 מתוכם נהרגו, כולם בתחום העירוני. הבנו שיש פה בעיה מהותית ורלוונטית, והחלטנו לנסות לחפש לה פתרון".

להאקתון עצמו הגיעה הקבוצה כבר עם רעיון מגובש. האירוע עצמו הוקדש למחקר ופיתוח דמו למוצר. "המערכת שלנו מבוססת על מערכת AI וסנסורים, שמייצרים התראה מתקדמת עבור הולכי רגל, במטרה לצמצם את הפגיעות בהם במעברי חציה. המערכת מתריעה בפני הולכי הרגל אם קיימת סכנה לפגיעה בהם", מספר אלון. הפרויקט של הקבוצה זכה, כאמור, במקום הראשון. "אנחנו רוצים לנצל את הבמה כדי להודות לאינטל, לעיריית רמת גן ולמרכז בר-אילן לערים חכמות, כמו גם למארגני האירוע, על התמיכה ועל הציוד. האירוע אורגן בצורה מצוינת, וזה מה שאפשר לנו לפתח במקום את הרעיון לשלב של אבטיפוס פועל".

בנוסף לפרס כספי נאה, זכתה הקבוצה גם במימוש הפרויקט שלה בפועל. "בתום ההאקתון ישבנו עם רן גולדשטיין, ראש מרכז בר-אילן לערים חכמות, כדי לבחון איך אנחנו ממשיכים מפה," מספר רן. "עיריית רמת גן הביעה עניין להטמיע את המערכת בכמה מעברי חציה בעיר, ליד בית ספר ובצמתים מסוכנים בעיר. המרכז לערים חכמות נתן לנו תקציב לפתח אבטיפוס קצת יותר מתקדם לפטנט, מחומרים איכותיים יותר וסנסורים מדויקים יותר, שימומש פה בתוך האוניברסיטה בעוד כ-3 חודשים. השאיפה היא שבתום הפיילוט הפטנט ישולב גם ברמת גן".

הצוות של רן לוי

מימין לשמאל, רן לוי, אלון עוזרי, עדנה וידל המשנה לראש העיר רמת גן, אלכס מקרוב, שירז עמית, קובי נח מנמ"ר עיריית רמת גן

 

תאריך עדכון אחרון : 20/06/2022