Fault Injection and Side-channel Protection of Unclonable Functions over an efficient SW implementation

הגנת החדרת כשלים ופליטת צד מפונקציות בלתי ניתנות לשיבות במימוש תכנה ואנליזת תקיפה

מספר פרויקט
907
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2024
מסלול
מסלול משני

הרקע לפרויקט:

מנגנוני חמרה\תכנה המייצרים חתימה ייחודית לרכיבים אלקטרוניים מסוגלים לספק פתרונות אבטחה זולים, יעילים ומהירים. אמנם תוקפים חזקים המסוגלים למדוד מהמימוש אינפורמציה בזמן פעולתו או להחדיר כשלים בחישוב, עלו לים לפגום באבטחת המנגנון.

בפרויקט הסטודנטים יממשו בתכנה בלבד מנגנון הגנה העושה שימוש בקודים לתיקון שגיאות ומגן בפני פליטת האינפורמציה מהם ע"י מנגנונים כמו מיסוך ויממשו גם את החלקים האמונים על ההגנה. הסטודנטים ינתחו את פליטת האינפורמציה ע"י מדידה בסביבת תכנה עם אינסטרומנטצית מדידה.

מטרת הפרויקט:

מימוש וניתוח זליגה

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים יקראו וילמדו שיטות הגנה וספרות קודמת. הסטודנטים יממשו בתכנה פתרונות ידועים וינתחו את זליגת האינפורמציה מהם תחת החדרת כשל ולבסוף פתרונות חדשים שפיתחנו למנוע כשלים אלו. הפרויקט כולל מימוש, ניתוח ואנליזה ודורש יכולות טכניות ואנליטיות גבוהות.

קורסי קדם:

קידוד למערכות מחשב, מבוא לחומרה בטוחה

דרישות נוספות:

ידע קודם בסיסי בתכנות ותכן קוד (או חמרה)
יתרון לסטודנים אשר לקחו קורסים בקידוד, יתרון לסטודנטים אשר לקחו קורסים במבוא לאבטחת חמרה. קורסים אלו אמנם לא תנאי הכרחי.
הפרויקט משלב מימוש ושימוש בידע תיאורטי. עדיפות תינתן עבור סטודנטים (או לפחות שאחד הסטודנטים) שיש להם רקע רלוונטי או נסיון סביר בתכן על מעבד (C) והתנסו בפרויקט שבו עבדו על פלטפורמת מעבד.

מקורות:

מקורות מתקדמים ויותר ספציפיים יינת נו למועמדים רלוונטיים.

Merli, Dominik, Frederic Stumpf, and Georg Sigl. "Protecting PUF error correction by codeword masking." Cryptology ePrint Archive (2013).

תאריך עדכון אחרון : 05/11/2023