פרס יוקרתי למאמר של פרופ' כרמית חזאי

A prestigious award for a paper by Prof. Carmit Hazay
תאריך

המאמר, בו הוצגה מערכת הוכחה חדשה המאפשרת להקטין את סיבוכיות החישוב בהקשר של הוכחות באפס ידיעה, זכה בפרס מטעם Association for Computing Machinery

בחודש שעבר זכה מאמר שבכתיבתו לקחה חלק פרופ' כרמית חזאי בפרסCCS 2023 Distinguished Paper Award. הפרס הוענק במסגרת כנס הדגל השנתי של חוקרי אבטחת מידע המשויך ל- Association for Computing Machinery(ACM). הכנס מפגיש חוקרים ומפתחים במטרה לפתח כלים מתקדמים הנוגעים בתחומי פרטיות, אנונימיות, אבטחת תקשורת, בטיחות במערכות חומרה ועוד. המאמר, "Batchman and Robin: Batched and Non-batched Branching for Interactive ZK", התפרסם בכנס ACM Conference on Computer and Communication Security, וחזאי היא אחת מצוות של חמישה חוקרים החתומים עליו.

המאמר עוסק בהוכחות אפס ידיעה (zero-knowledge proof systems). "הוכחה באפס ידיעה הינה מערכת הוכחה אינטראקטיבית, שבה צד אחד (המוכיח) משכנע את הצד השני (המוודא) בנכונות טענה מתמטית, מבלי לחשוף שום מידע על ההוכחה של הטענה פרט לנכונותה. למשל, הטענה יכולה להיות הוכחה של ידיעת סיסמה סודית לאתר כלשהוא או ידיעה של מידע רגיש (כמו מידע אישי, רפואי או משפטי)", מסבירה פרופ' חזאי. "הוכחות באפס ידיעה הינן אובייקט חשוב מאוד בקריפטוגרפיה עם אפליקציות רבות בתחומים מגוונים כמו הגנות מפני מתקפות זדוניות בחישוב בטוח, אנונימיות בבלוקצ'יין ובמטבעות דיגיטליים, אימות זהויות, עמידה ברגולציות ועוד".

במאמר, הציגו צוות החוקרים מערכת הוכחה חדשה. "אחד מצווארי הבקבוק בהקשר של הוכחות באפס ידיעה, הוא כאשר הטענה המוכחת מורכבת ממספר טענות והמוכיח יודע את ההוכחה של אחת מהן בלבד. מרבית הפתרונות הקודמים דרשו סיבוכיות שגדלה עם מספר הטענות", מפרטת פרופ' חזאי. "לאחרונה, בניות חדשות הצליחו להקטין את סיבוכיות התקשורת שתהיה תלויה רק בגודל הטענה המוכחת עבורה ידועה ההוכחה. אבל הקטנת סיבוכיות החישוב נשארה בעיה פתוחה. במאמר הזה, אנו מציגים מערכת הוכחה חדשה המאפשרת להקטין את סיבוכיות החישוב כך שלא תהיה תלויה בגודלן של סך כל הטענות. המאמר מציג בנוסף מימוש של המערכת המשיג שיפורים בסדרי גודל לעומת בניות קודמות".

תאריך עדכון אחרון : 26/12/2023