שמונה חוקרים מהפקולטה להנדסה זכו במענקי ISF

Eight researchers from the Faculty of Engineering have been awarded ISF grants
תאריך

לא פחות משמונה חוקרים מהפקולטה להנדסה זכו במענקי מחקר של האקדמיה הלאומית למדעים (ISF), התומכת במצוינות במחקר בכל תחומי הדעת.

ד"ר מור וייס זכתה במענק עבור מחקרה, העוסק בפיתוח מערכות חדשות להוכחות באפס ידיעה עם תקשורת תת ליניארית. מערכות כאלו מאפשרות להוכיח טענה מסוימת מבלי לחשוף דבר למעט נכונותה. כך אפשר למשל להוכיח שיש לך מספיק ביטקוינס לביצוע רכישה מסוימת, מבלי לחשוף כמה ביטקוינס יש לך בדיוק. להוכחות מסוג זה שימושים רבים, בין היתר לאנונימיזציה בבלוקצ'יין.

ד"ר יערה ארז זכתה במענק עבור מחקרה, העוסק במיפוי ומידול תבניות של קישוריות במוח. במהלך המחקר יוקלטו באמצעות אלקטרודות ייעודיות אותות אלקטרופיזיולוגיים עצביים ישירות מקליפת המוח בבני אדם בזמן ניתוחים. טכנולוגיה זו מאפשרת למדוד אותות ייחודים שהינם בעלי רזולוציה גבוהה גם בזמן וגם במרחב, וכך לאפיין תכונות של הרשת המוחית שלא ניתן לזהות בטכנולוגיות אחרות. תכונות אלו ישמשו כבסיס לממשקים עצביים ובנוסף יקושרו גם לתבניות פעילות בכל המוח, אשר יימדדו באמצעות דימות תפקודי בתהודה מגנטית (fMRI).

ד"ר בוריס דסיאטוב זכה במענק בעבור מחקרו, העוסק בגלי טרה-הרץ Terahertz (THz). גלים אלה, הממוקמים בין גלי  מיקרוגלים לאור אינפרא אדום, מציעים פוטנציאל יוצא דופן בכך שהם חודרים חומרים לא מוליכים ומאפשרים יישומים מתקדמים כמו גילוי חומרי נפץ, אבחון מחלות קשות ותקשורת אלחוטית מהירה במיוחד. במחקר שלנו אנחנו מתמקד בפיתוח מערכת ננו-פוטונית מתקדמת על שבב כדי ליצור מקורות קרינה וגלאים יעילים של גלי THz.

פרופ' אופיר וובר זכה במענק בעבור מחקרו, העוסק במעבר למשטחים: טכניקות חדשניות להתאמה נפחית בין צורות. המחקר שואף לפתח אלגוריתמים חדשים למציאת מיפוי בין אובייקטים תלת-ממדיים שהינו חד ערכי ועם עיוות גיאומטרי נמוך. המחקר מתמודד עם מגבלות השיטות הנוכחיות ומבקש לשפר את היישומים בתחום הגרפיקה הממוחשבת, עיבוד דיגיטלי של גיאומטריה וראייה ממוחשבת.

פרופ' מוטי פרידמן זכה במענק בעבור מחקרו, המתמקד באופטיקה זמנית קוונטית. במהלך השנים האחרונות פיתח פרופ' פרידמן כלים חדשניים למדידת אירועים אולטרה מהירים. עכשיו הוא משתמש בכלים הללו למדוד אירועים קוונטים ומנצל את יתרונות האופטיקה הזמנית לביצוע מדידות שבלתי אפשרי לבצע במערכות אחרות.

פרופ' אסנת קרן זכתה במענק בעבור מחקרה, העוסק בשמירת והעברת נתונים ב- SoC בצורה אמינה ובטוחה מפני התקפות זדוניות תוך צריכת הספק נמוכה. מערכות משובצות על שבב (SoCs) נפוצות מאד, ולעיתים קרובות נעשה בהן שימוש ביישומים קריטיים (כגון מערכות בריאות, מערכות צבאיות ומכשירים לבישים). מערכת שאינה מודעת לצריכת ההספק ואינה חסינה מפני שגיאות אקראיות או שגיאות שמוחדרות בזדון, אינה בטוחה לשימוש. מטרת המחקר היא להניח את היסודות התיאורטיים להנעת נתונים מודעת-הספק באופן אמין ומאובטח במערכת על שבב (SoCs).

פרופ' אבי צדוק זכה במענק בעבור מחקרו, העוסק באופני מעטה אופטיים ומכניים של סיבים סטנדרטיים.

ד"ר ניסן אוזנה זכה במענק בעבור מחקרו, העוסק בדימות מוחי אופטי על ידי מערך גלאי פוטונים בודדים. מחקר זה מאפשר גילוי של פוטונים בודדים אשר חדרו עמוק לרקמת המוח. ע"י סינון של פוטונים אלה בעזרת מערך הגלאים ניתן יהיה לחוש שינויים המודינמיים בשכבות עמוקות של המוח וכתוצאה מכך לנטר פעילות תפקודיות עבור ממשק אדם-מחשב בזמן אמת בצורה לא פולשנית.

תאריך עדכון אחרון : 27/08/2024