שרשרת עיבוד וניתוח נתונים

תחום הגרפיקה הממוחשבת עוסק בעיקר בהפקת תמונות סינטטיות באמצעות מחשב. התהליך המרכזי בגרפיקה נקרא rendering  ובו הופכים ייצוג גאומטרי של אובייקטים תלת ממדיים לתמונה. חלקים ניכרים בתחום הגרפיקה עוסקים בגאומטריה עצמה, בייצוג של אובייקטים גאומטריים ובעיבודם. תחום זה נקרא עיבוד דיגיטלי של גאומטריה ולו שימושים רבים בתחום הבידור (סרטים ומשחקי מחשב), הרפואה (הדמיות וסימולציות רפואיות), כלי תיב"ם (ייצור של מכוניות ומטוסים) ועוד. תחום הגרפיקה נושק לתחומים אחרים כגון: ראיה ממוחשבת וגאומטריה חישובית. ראייה ממוחשבת עוסקת בתהליך ההפוך לתהליך היצירה של גרפיקה. במקום להפיק תמונה, מקבלים תמונה (דו ממדית) כקלט והמטרה היא להבין את העולם התלת ממדי שממנו היא באה. גאומטריה חישובית היא תחום אלגוריתמי שבו עוסקים בפתרון בעיות אלגוריתמיות בעלות אופי גאומטרי.

למידת מכונה היא תת-תחום של עיבוד נתונים ואנטיליגנציה מלאכותית, והיא עוסקת באלגורתמים שעובדים על כמויות נתונים גדולות ומסיקים בעצמם כללים, מודלים ותובנות לגבי הנתונים ומקורם. בלמידת מכונה, האלגוריתם מקבל כקלט נתונים המורכבים מהרבה מאד דוגמאות שונות, והוא מתוכנן כך שבאמצעות ניתוח הנתונים האלגוריתם מסיק כללים המכלילים ותקפים גם עבור דוגמאות חדשות שטרם נצפו. למידת מכונה נשענת על כללים מתמטיים ועל אלגוריתמים בעלי תוצאות מוכחות, ושימושיה רבים ומגוונים, החל מתחומים כמו עיבוד אותות (קול, תמונה, וידאו) וכלה ברפואה, ביו-אנפורמטיקה, ואפילו מדעי-החברה. התמקצעות בלמידת מכונה דורשת רקע מתמטי (הסתברות וסטטיסטיקה, אלגברה לינארית, אופטימיזציה) ורקע אלגוריתמי (מבני נתונים, ניתוח סיבוכיות המדגם, האצת חישובים).

השרשרת כוללת קורסים בתחומים הבאים:

  • עיבוד אותות ותמונה
  • עיבוד דיגיטלי של גיאומטריה
  • למידת מכונה
  • גיאומטריה חישובית
  • רשתות חברתיות
  • מסדי נתונים