מישהו לרוץ איתו

Run with us
תאריך

הכירו את EngineeRUN, מועדון הריצה של הפקולטה להנדסה. מפגשי הריצה נערכים בשלב זה פעמיים בשבוע, וכוללים סיבובים מסביב לקמפוס, אבל למייסדי המועדון, ד"ר איתמר לוי ופרופ' אדם תימן, יש תוכניות גדולות להמשך

רוצים לבוא לרוץ איתנו? הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ (בבקשה הזדהו בשם)

בימים האחרונים מנשבת רוח חדשה במסדרונות הפקולטה (ובעיקר, במסלול המעגלי המקיף אותה): רוח ספורטיבית. זאת, בזכות מועדון הריצה החדש של הפקולטה, EngineeRUN, שנוסד ביוזמת ד"ר איתמר לוי, אודי קרא פרופ' אדם תימן. "המטרה היא קודם כל להנות ולספק מסגרת למי שחדוות הריצה מקננת בו," כתבו מייסדי המועדון במסר שהופץ לסטודנטים של הפקולטה ולאנשי סגל. "הרעיון הוא לספק מענה ומקום גם לרצים מנוסים וגם לחדשים, כאלו שרוצים לנסות וכאלו שרק צריכים דחיפת מוטיבציה קטנה." המועדון יצא לדרך בתחילת חודש אפריל, ובינתיים מתקיימים בו מפגשים פעמיים בשבוע: בימי שני בשעות הבוקר המוקדמות עם איתמר לוי, ובימי חמישי בערב עם אדם תימן או אודי קרא. "הקבוצה מאפשרת התחלה הדרגתית ואיטית בכל ולכל רמה," מבהיר ד"ר לוי. "לכן תוכנית האימונים נבנתה במתכונת של סיבובים: רצים שבונים בסיס יוכלו לעזוב גם אחרי סיבוב או שניים - אבל אני מבטיח לספק אתגר גם לרצים מנוסים. מטרת העל היא להגיע לאורח חיים מאוזן, לבנות תוכנית אימונים קבועה, וביחד - לשמור על שגרה טובה ובריאה".

ד"ר לוי מעיד על עצמו כעל מי שהריצה היא תנאי בסיס עבורו להשגת איזון בריא – אבל לדבריו, מי שהציעה להקים את הרעיון היא דווקא פרופ' אורית שפי. "פרופ' שפי יודעת שאני חובב ריצה שנים רבות, ולכן היא שאלה אותי בתמימות למה שלא תהיה קבוצת ריצה לפקולטה," מספר לוי. "ובכן, כמו שאומרים, לא צריך לשכנע את המשוכנעים... ומרגע שהיא הציעה את הרעיון היה קל לקחת את זה הלאה." בשלב הבא פנה לוי לפרופ' אדם תימן ולאודי קרא, שבשנתיים האחרונות העבירו בפקולטה מסגרת של פעילות גופנית, קטנה יותר שבה רוב האימונים דווקא היו בפארק הירקון. "מרגע שהתחלנו לחשוב על המועדון, הבנו שהמטרה היא קודם כל שיהיה נוח לסטודנטים ולחוקרים שעובדים כאן - אנחנו מונעים מאהבה לריצה ואין שום סיבה שלא תהיה לנו מסגרת לרוץ בסביבת העבודה," מספר ד"ר לוי. "שנית, רצינו לספק מסגרת לכל הרמות, כך שגם רצים מתחילים וגם רצים מנוסים יוכלו להנות ממנה. הבנו שביחד נוכל לספק מסגרת קבועה ויציבה של שני מפגשים בשבוע".

מסלול הריצה של המועדון כולל, בשלב הראשון, סיבובים סביב הקמפוס (בערך 3.5-3 ק"מ לסיבוב), כשהמטרה היא שבסוף כל סיבוב, רצים ברמות שונות יכולים לעצור, וכך לבנות לעצמם 'נפח' ריצה ולהתחזק. הסיבוב הראשון נעשה בקצב איטי (6:00 - 06:30 דקות לק"מ), כדי לתת אפשרות למתחילים להיקלט, והקצב עולה עם כל סיבוב, כדי לאתגר את הרצים המנוסים יותר. "אני מבחינתי ממשיך עוד ועוד סיבובים, עד שהכי 'חזק' אומר מספיק לי להפעם, כך שכולם יקבלו מענה לרמתם" מצהיר לוי. "עד שהקבוצה תיבנה אנחנו נמשיך כך בתוך הקמפוס. וברגע שאנשים יתחילו להרגיש בנוח - נצא מהקמפוס! לשבילים היקפיים ונוחים שיש כאן בסביבת גבעת שמואל".

ד"ר לוי הוא רץ חובב כבר שנים רבות, ואוהב בעיקר ריצות למרחקים ארוכים, "מתוך אהבה לשקט ולהרגיש את הגוף". הריצה, לדבריו, מייצרת איזון טוב לחיים העמוסים היום יומיים שלנו, "ולכן אני לא רואה סיבה לא לסחוף אנשים נוספים ליהנות מזה גם כן, גם אנשים שאולי יצא להם פחות להחשף וגם רצים מנוסים, על מנת שנוכל לאתגר אחד את השני." בהמשך הסימסטר, הוא מבטיח, יתכבדו חברי המועדון בנוכחותו של האצן המדופלם, דיקן פרופ' זאב זלבסקי בכבודו בועצמו, ולקראת סופו התכנון הוא למצוא מסגרת לריצת חצי-מרתון או מרתון. "עבור מי שיתמיד," אומר ד"ר לוי, "אני מתנדב להכין תכנית אימונים מדודה אישית, שמתאימה לרמתו".

רוצים לבוא לרוץ איתנו? הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ (בבקשה הזדהו בשם)

תאריך עדכון אחרון : 14/04/2021