Developing Interactive musical system

פיתוח מערכת מוזיקלית אינטראקטיבית

מספר פרויקט
430
סטטוס - הצעה
הצעה
אחראי אקדמי
שנה
2025

הרקע לפרויקט:

במהלך העשור האחרון, ניכר כי התגלמות (“embodiment”) היא תכונה מוחשית של אינטראקציה בין אדם למוזיקה. במקום להתייחס למאזין, "כמוח" שמקבל קלט (מוזיקה) ומייצר פלט (למשל, תיאורים של רגשות נתפסים או תנועות ריקוד), דרך האינטראקציה הגלומה משלבת את המאזין בלולאה סגורה עם הסביבה המוזיקלית. ההנחה היא שפעולה ותפיסה מוזיקלית של בני האדם הם תהליכים הדדיים "המתדלקים" את הלולאה הזו, ושפעולה וחיזוי נקבעים במשותף על ידי אילוצים של הסביבה המוזיקלית, כמו גם על ידי אלו של האורגניזם (הגופני) שמקיים אינטראקציה בתוכה. על כן, הפרויקט משתייך לעולם של מערכות אינטראקטיביות ועיבוד אותות מוזיקליים (מיצב אמנותי אינטראקטיבי) המשתמש ביכולות סנסומוטוריות, קוגניטיביות, רגשיות ואנרגטיות המייעלות את האינטראקציה. מעבר לכך, הפרויקט מעודד פעילות גופנית ומפיץ שמחה באמצעות צלילים (או מוזיקה). Moran, N. (2017)

מטרת הפרויקט:

בפרויקט זה יבנו הסטודנטים מערכת המעבדת נתוני קלט מחיישני מגע שנמצאים על גרם מדרגות ומפעילה בהתאמה מערך צלילים שיושפע מהאופן בה נוצרת האינטראקציה. המשימה המרכזית היא מציאת המהלך האפקטיבי לקשר בין תנועה לעיבוד צליל למטרות מוזיקליות.

תכולת הפרויקט:

1. הצבת חיישני מגע (או חיישנים אחרים נוספים) על המדרגות במחלקה למוזיקה בבר אילן.
2. תכנות חומרה Raspberry Pi או Arduino לקליטת המידע ועיבודו.
3. תכנות מערכת רספונסיבית שתפעיל שתשדר באמצעות Bluetoothצלילים בהתאמה לרמקול נייד שיוצב בקרבת מקום.
4. פיתוח מערכת אינטראקטיבית להפקת מגוון צלילים.
5. תבחן אפשרות לפיתוח יישום אנדרואיד או WEB לצורך איפיון הצלילים המופקים במערכת.
6. כמו כן יבחנו מגוון חלופות למתן חווית משתמש מיטבית כגון :
• יבחנו תכונות מערכת שמזהה את מספר המשתמשים במדרגות ומקצה לכל אחד ID וצליל ייחודי לו.
• שליטה על עוצמת הצליל ביחס לדריכה בעזרת חיישני לחץ.
• הוספת אינדיקציות חזותיות נוסף על האלמנטים השמיעתיים.
בנוסף, הסטודנטים ילמדו, יתכננו ויממשו מערכת בה מערך הצלילים המושמע מושפע מהאופן בו נוצרת האינטראקציה עם הסביבה. בתוך כך ניתן יהיה להוסיף מודולים לעיצוב, הרחבה וטרנספורמציה של הסיגנל האודיטורי המקורי ובהתאם לאופן שבו נוצרת האינטראקציה עם החיישנים.

קורסי קדם:

-

דרישות נוספות:

ידע בתכנות מעבדים

מקורות:

  1. https://arxiv.org/pdf/1804.03641.pdf
  2. Moran, N. (2017) “Agency in Embodied Music Interaction,” The Routledge Companion to Embodied Music Interaction, pp. 105–112. Available at: https://doi.org/10.4324/9781315621364-12.
  3. Routledge companion to embodied music interaction (2019). New York, NY: Routledge.

תאריך עדכון אחרון : 20/11/2024