פרויקט סיכום שנה: זו הייתה השנה שלכם

This was our students' year

אין ספק שהשנה הזו הייתה שנה מאתגרת במיוחד עבורכם, הסטודנטים. הקורונה, על שלל המגבלות שהיא הטילה עלינו, איתגרה אתכם ואותנו למצוא פתרונות יצירתיים כדי שנוכל להמשיך ללמד ולהעביר את הידע בצורה אופטימלית. מרגע שהחל הסגר, התנהלה הלמידה – כמו גם החונכויות האישיות – מרחוק. לא תמיד זה הלך חלק, אבל אנחנו מצידנו עשינו כמיטב יכולתנו: צוות חירום מיוחד הוקם בפקולטה, שמטרתו הייתה לסייע לסטודנטים בכל בעיה אינדיבידואלית – אקדמית או אישית – שנגרמת בגלל המצב. צוות נוסף הוקם על מנת לטפל בכל בעיה טכנית. בחינות פרונטליות נעשו רק כשלא הייתה ברירה אחרת, ותמיד תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אנחנו גאים בכם ובכן, הסטודנטיות והסטודנטים שלנו, על שצלחתם יפה כל כך את התקופה הזו, ואף הגעתם להישגים מרשימים. הנה כמה מהם:

חידשתם

הסטודנטיות שרה ארנסט, חני מרק ונעם קרונגוט הובילו בפקולטה, זו השנה השנייה, את פרויקט "נחיתה רכה" - קבוצת תמיכה לסטודנטיות בתחילת הדרך. "לסטודנטיות בלימודי הנדסה יש קשיים אחרים מאשר לגברים. אף אחד לא הכין אותנו, הסביבה לא באמת תומכת", הסבירה ארנסט בתשובה לשאלה מדוע פתוחה הקבוצה רק לסטודנטיות. עוד על הפרויקט תוכלו לקרוא כאן.

הסטודנטים יהב אברהם, אהרון טאוב, הגר כפרי ועמית אליאב לומדים כולם במסלול תואר משולב בהנדסת חשמל ומוזיקה, והתראיינו על כך לידיעות אחרונות. "על פניו נדמה כי מדובר בשני עולמות מנוגדים וחסרי כל קשר, כשלמעשה יש נקודת השקה רחבה לשני העולמות", מסביר יהב לראיון המלא לחצו כאן.

פרסמתם

הסטודנטיות איילת פרס, מוריה גדעוני ופזית פולק, מצוות המעבדה של פרופ' גור יערי, הצליחו לפתח כלי חישובי לניתוח רצפים גנטיים של נוגדנים. "המשמעות היא כלי חישובי פשוט וחינמי, שמקל מאוד את הליך קריאת המידע הגנטי בשני הכרומוזומים, שבשיטות אחרות הוא מסובך ויקר", מספרת פרס. יתרון נוסף של הכלי הוא האפשרות לאתר מחיקות של גנים שלמים מכל אחד מהכרומוזומים – מה שמאפשר לאתר מחלות אוטואימוניות דוגמת צליאק. מאמרים בנושא פורסמו במגזין Nature Communications ובמגזין  Bioinformatics. פרס היא גם שוערת נבחרת ישראל לנשים בכדור-מים, ואת הראיון איתה אתם יכולים לקרוא כאן.

רן קרמר, סטודנט לתואר שני בפקולטה, השתמש במודל המתמטי 'מסנן קלמן' כדי לעקוב אחר המגיפה ולחזות את התפשטותה - והחיזויים שלו התגלו כמדויקים. צפו בראיון עמו באולפן Ynet , או האזינו לו מדבר על המודל בתוכנית "24 היום שהיה" בגל"צ (החל מדקה 28).

זכיתם

אביה בן צבי, בת 22 מגבעת שמואל, סטודנטית להנדסת חשמל (שנה ב'), זכתה בחודש נובמבר במלגת מצוינות וגיוון של חברת אינטל. "זו הזדמנות עבורי להודות לפקולטה להנדסה על לימודים מעניינים ברמה גבוהה, עם מרצים מעולים המהווים מודל לחיקוי בפן המקצועי והאישי", אמרה אביה.

 

בחודש דצמבר זכתה אור שמש בת ה-27, סטודנטית לתואר שני בהנחייתו של פרופ' גור יערי, במלגת ות"ת המוענקת מטעם המועצה להשכלה גבוהה לנשים מצטיינות בתחומי ההייטק. "המחקר שלנו עוסק בפיתוח כלים חישוביים סטטיסטיים על מנת לנתח את הדינמיקה של מערכת החיסון, מתוך ריצוף גנטי של תאי דם לבנים. ניתוח זה יכול להוות בסיס לפיתוח שימושים קליניים מגוונים", היא מספרת. לקריאה נוספת לחצו כאן.

בחודש פברואר זכו הדוקטורנטים מיכאל מרגוליס ושירה רוט, מהמעבדה של ד"ר עמוס דניאלי, בתואר ההרצאה הטובה ביותר בכנס SPIE (האגודה הבינלאומית לאופטיקה ופוטוניקה) שהתקיים בסן פרנסיסקו, ארה"ב.

בחודש מאי התבשר הסטודנט גיל בשן על זכייתו במלגת אדמס. במלגה היוקרתית, המוענקת מטעם האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים לתלמידי מחקר מצטיינים בתחומי המדעים וההנדסה, זכו השנה שבעה סטודנטים בלבד, ובהם גם הדוקטורנט גיל בשן מהמעבדה של פרופ' אבי צדוק. לקריאה נוספת.

עוד במהלך השנה החולפת, הכרנו את מצטיין הדיקן הכי צעיר שלנו: עדן פרגון, שבגיל 16.5 הוא כבר סטודנט שנה שלישית בפקולטה, בתוכנית להנדסת מחשבים, עם התמחות באבטחת סייבר. בואו להכיר אותו כאן.

ומדי פעם גם הסטודנטים של העתיד הגיעו לבקר אותנו. למשל הביקור הזה.

הצצה אל העתיד: הנה מה שעבר השנה על חלק מהבוגרים שלנו:

בוגרת הפקולטה ד"ר טלי אילוביץ נבחרה בשנה החולפת לאחת מ-30 הישראלים המבטיחים מתחת לגיל 30 על ידי מגזין "פורבס". אילוביץ' סיימה את כל שלושת תאריה אצלנו בפקולטה, במסלול להנדסת חשמל, לפני שהמריאה לפוסט דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד, במחלקה לרדיולוגיה, שם פיתחה טיפול חדשני ופורץ דרך לטיפול בגידולים סרטניים באמצעות בועות ואולטראסאונד. לאחרונה השתלבה אלוביץ' בסגל הפקולטה להנדסה באונ' תל אביב, ובחודש שעבר פורסמה כתבה עליה גם בידיעות אחרונות.

בן זוגה של טלי, ד"ר אסף אילוביץ', בוגר הפקולטה גם הוא, עובד היום כפיזיקאי בקבוצת CTO בחברת נובה, המפתחת מערכות מדידה לתעשיית המוליכים למחצה. המערכות שמפתח אילוביץ' מאפשרות לשלוט ולבקר שלבים מוגדרים בתהליכי ייצור שבבי מחשב, מיד לאחר שבוצעו, וללא צורך להמתין עד להשלמת ייצור השבב. קראו עליו עוד כאן.

בוגרת הפקולטה תמר וישליצקי, החלה לעבוד כמהנדסת אלגוריתמים בחברת Verint. וישליצקי, בת 27, למדה לתואר ראשון בהנדסת מחשבים, ובמהלך לימודיה פתחה בפקולטה סניף שלshe codes  - קהילת המתכנתות הישראלית, ששמה לה למטרה לעודד נשים ללימודים טכנולוגיים ולהשתלבות בתעשיית ההייטק. הסניף שפתחה וישליצקי בפקולטה היווה מודל לכל יתר הפקולטות בבר אילן וסחף אליו נשים מהסביבה כולה. קראו עליה עוד כאן.

ולסיום - בוגר הפקולטה ד"ר עופר לימון, שחתם בחודש דצמבר על אקזיט מכובד ביותר ומכר את הסטארט אפ שלו, 6over6 Vision, לענקית האופטיקה האמריקאית 1-800-Contacys. החברה שהקים עופר לימון ובראשה עמד פיתחה מערכת שמחליפה בדיקות ראייה מקצועיות אצל אופטיקאי, ושווי האקזיט מוערך בכ-100 מיליון דולר. לקריאה נוספת לחצו כאן.

כבר ציינו שיש לנו את הסטודנטים הכי מוכשרים בארץ?

לכתבות נוספות בפרויקט סוף השנה של הפקולטה להנדסה:

זו הייתה השנה של הפקולטה שלנו

זו הייתה השנה של הסגל שלנו

תאריך עדכון אחרון : 08/09/2020