פרויקטי גמר - הנדסת מחשבים - תואר ראשון - תכן חומרה תשפ"ד

901 Implementation of a neural network for base calling in real time
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

כיום מרצפים הפכו למשהו מאוד זמין והם מוציאים כמויות אדירות של מידע, כ 10 מליון דגימות זרם בשנייה (10MHz). על מנת להמיר את הזרמים לבסיסים ולהתמודד עם המידע מנתחים אותו באמצעות GPU-ים חזקים ויקרים ומידע ממרצפים רבים וחזקים. ההצעה של הפרוייקט היא באמצעות רשת נוירונים לתת תרגום מיידי לזרמים שמוציא המרצף לבסיסים. כאשר מדובר במרצף יחיד כאמור, אין צורך להתחרות על כוח עיבוד, רק לעמוד בדרישה של ניתוח בקצב של 10MHz כדי לנתח את המידע שיוצא מהמרצף בזמן אמת ולהוציא בסיסים בזמן אמת.

מטרת הפרויקט:

מטרת הפרוייקט היא לממש רשת נוירונים שתבצע base calling של גינומים בקצב שיתאים ל real time של מרצף.

תכולת הפרויקט:

להבין את האלגוריתם שבעזרתו מבוצע base calling, להבין איך עובדת רשת נוירונים, לממש את רשת הנוירונים בחומרה כך שתבצע את האלגוריתם ולהדגים פעולה.

קורסי קדם:

מעגלים משולבים
מעגלים אלקטרוניים ספרתיים

דרישות נוספות:

ידע בורילוג או קורס ב DDP

מקורות:

CoViT: Real-time phylogenetics for the SARS-CoV-2 pandemic using Vision Transformers

902 Accelerating Matrix Operations in Hardware and Evaluation of Acceleration on Advanced Software Algorithms
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

פעולות על מטריצות קריטיות במערכות חישוב (* עיבוד אותות, תקשורת, קריפטוגרפיה, למידת מכונה). אמנם ישנן מערכות חישוב כגון GPUים המותאמות במידה מסוימת להיות יעילות עבור פעולות אלו (שחלוף, מכפלת מטריצות, כפל וקטור במטריצה DOT-PRODUCT וכו', TRACE) הן לא יעילות עבור כולן ועבור גדלים וייצוגים מסוימים, והן יקרות או לא מתאימות לשילוב בכל מערכת חישוב או סביבה.

בפרויקט זה אנו נתכנן מאיצים מיוחדים לפעולות אלו, נשלב אותם בסביבות מעבדים גנריים ונבדוק הפעלת אלגוריתמים מתקדמים ושיפור הביצועים באפליקציות קצה.

מטרת הפרויקט:

ניתוח האצה על החמרה וגם בסביבת הפעלת תכנה. בניית פרימיטיביים יעילים העושים שימוש במשאבי החישוב המודולריים של המעבד\ארכיטקטורה הגנרית שלנו.

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים יעבדו על גבי ארכיטקטורת מעבד מתקדמת וגנרית הניתנת להרחבה, יבנו מקרויים של ISA ותיאור ה HIGHLEVEL קוד שלהם (C). לבסוף עבור הפרימיטיביים הנמוכים ביותר יבנו קוד חמרה (לא הכרחי). החלק המשמעותי בפרויקט יהיה הרצת אלגוריתמים מתקדמים שבחרנו * בקוד בשפה גבוה (C) על גבי הסביבה, בחינת שיפור ביצועים, השוואה וניתוח.

קורסי קדם:

קורסי ארכיטקטורה או ארכיטקטורה מתקדמת (מומלץ אך לא חובה ויכולים לקחת בסמסטר א)

דרישות נוספות:

חובה יכולות טכניות, מימוש קוד והבנת מערכות מבוססות מעבד.
יכולת הפשטה והבנת עיקר ותפל –הסטודנטים ייבחנו גם ביכולתם לנתח אלגוריתמים וסיבוכיות ללא הכרת האפליקציה לעומק. ולכן יתאימו סטודנטים יצירתיים ושאפתניים.

יכולות תכנותיות גבוהות והבנת קוד.
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

יינתנו למתאימים ספרי שימוש בפלטפורמה שלנו ומקורות מדויקים לכל פרימיטיב שנבנה

903 Softmax hardware accelerator
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

בחמשת השנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית במודלים ללמידה עמוקה. מודל הTransformer המבוסס על מנגנון הAttention הוא הגורם המשמעותי ביותר לכך. על אף ההתקדמות, מודל זה דורש משאבי חומרה רבים. הגורמים המרכזיים לכך הם כמות הפרמטרים (GPT3 למשל דורש 175 מיליארד פרמטרים), שימוש בייצוג floating point (IEEE 754) ושימוש בפונקציית ה softmax.

מטרת הפרויקט:

בפרוייקט זה נחקור שיטות שונות למימוש יעיל של פונקציית הsoftmax. המשתתפים ילמדו על שיטות מימוש שונות החל מרמת האלגוריתם, דרך מימוש בחומרה ולבסוף מדידת תוצאות. תוך כדי הפרוייקט הסטודנטים יחקרו את ההשפעה של מימוש השיטות השונות על המטריקות:(PPA) Power, Performance, Area.

תכולת הפרויקט:

  • כתיבת אלגוריתם יעיל לביצוע פעולת softmax
  • מימוש חומרתי בשפת ורילוג של האלגוריתם המוצע
  • סינטזה למימוש החומרתי ומדידת תוצאות
  • בדיקת נכונות ברמת הGate-level
  • סינטזה לכרטיס FPGA
  • מדידת תוצאות על כרטיס הFPGA


קורסי קדם:

מעגלים אלקטרוניים ספרתיים (83308), מעבדה למעגלים אלקטרוניים ספרתיים (83315), מעגלים משולבים ספרתיים (83313)

דרישות נוספות:

שפת ורילוג, ידע בלמידת מכונה, כתיבת קוד בשפת C

מקורות:

  1. I. Kouretas and V. Paliouras, "Simplified Hardware Implementation of the Softmax Activation Function," 2019 8th International Conference on Modern Circuits and Systems Technologies (MOCAST), Thessaloniki, Greece, 2019, pp. 1-4, doi: 10.1109/MOCAST.2019.8741677.
  2. Y. Gao, W. Liu and F. Lombardi, "Design and Implementation of an Approximate Softmax Layer for Deep Neural Networks," 2020 IEEE International Symposium on Circuits and Systems (ISCAS), Seville, Spain, 2020, pp. 1-5, doi: 10.1109/ISCAS45731.2020.9180870.
  3. Nilsson, Peter, Ateeq Ur Rahman Shaik, Rakesh Gangarajaiah and Erik Hertz. “Hardware implementation of the exponential function using Taylor series.” 2014 NORCHIP (2014): 1-4. https://www.eit.lth.se/sprapport.php?uid=805

 

904 Design of radiation hardened LDPC encoder and decoder in hardware
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

Low-Density Parity Check (LDPC) codes represent a class of error correcting codes that may be employed for providing error correction. Using LDPC codes, channel capacities that are close to the theoretical Shannon Limit can be achieved.

Hardware in space faces many challenges that can cause a bit-flip and errors to be found in the memory and thus an ECC of some sort is needed.

LDPC encoder and decoder can be used as an ECC for memory arrays and the interest of this project is to actually implement this in hardware using radiation hardening by design techniques.

מטרת הפרויקט:

The goal of this project is to design an LDPC encoder and decoder in hardware that will implement radiation hardening techniques that will be learned during the project.

תכולת הפרויקט:

Design and implement an LDPC encoder and decoder in hardware.

קורסי קדם:

  • מעגלים אלקטרונים ספרתיים

מקורות:

  1. https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=1204466
905 Approximate Processors – Extending proximate computing abilities for conventional processors SW connection
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

המטרה הכללית היא ליישם מערכת יעילה אנרגטית למגוון אפליקציות המוגבלות במשאבים, חשבו על מעקב אחרי לווין בחלל, עיבוד תמונה בטלסקופ, מעקב אחרי מקורות ודוברים ברכיבי קצה או LIDAR שצריך להיות מאוד מאוד מהיר.

קירוב על חשבון מהירות הוא טריידאוף נפוץ. הפרויקט אב בנושא זה (חישוב מקורב על מעבדים) מכיל שני תתי פרויקטים: בשני הפרויקטים הסטודנטים נוגעים באבני בנין מסוימות ובונים וריאנטים אשר מבצעים את הפקודה הדרושה עם רמות שונות של "קירוב" או אי- דיוק בחישוב. הפרויקט הראשון (פרויקט זה) עוסק במחברים, מכפלים, מעלה בריבוע ו MACים והפרויקט השני מתמקד במודולו וחלוקה. בנוסף, הפרויקט השני שם יותר דגש על חיבור אפליקציות היעד והרצת BENCHMARKS ב C מעל" המעבד שלנו. כלומר אפליקציות המוכנות לספוג את השגיאה הרצויה.

מטרת הפרויקט:

רוב עבודות קודמות בתחום מי משו מעגלי קירוב או בחמרה ייעודית או בתכנה (מעל לאבסטרקציית "המעבד") אך נדיר ששילבו במעבד ובזאת זוג הפרויקטים האלו ייחודיים. כמו גם הגישה ההוליסטית של מתן מגוון פונקציונליות מקורבת שהמערכת תומכת בה ( בשונה מספרות קודמת בתחום ).

תכולת הפרויקט:

למידת סביבת המעבדים היחודית שלנו, קריאת לא מעט ספרות והגדרת ארכיטקטורה ומימוש הרחבות לפעולות המקורבות על בסיס המעבד (והקוד העילי המתאר אותן), כמו כן מימוש קוד מעטפת לספק השוואה ובדיקת יעילות בשפה עילית.

קורסי קדם:

קורס אריתמטיקה למחשב הכרחי

דרישות נוספות:

ידע קודם בסיסי בתכנות ותכן קוד \ אסמבלי, ותכן חמרה הינם יתרון.

מקורות:

מקורות מתקדמים ויותר ספציפיים יינת נו למועמדים רלוונטיים.

906 Learning with Stochastic-Computation Error Implementation
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

חישוב סטוכסטי הינו פתרון שעשוי להיות יעיל במקרים שבהם החישוב מסוגל לספוג שגיאה. אמנם, ככל שדרושה שגיאה יותר נמוכה החישוב איטי יותר. עד כה הניסוי להשתמש בחישוב סטוכסטי היה באפליקציות שלא יכלו לספוג הרבה שגיאה ולכן טכניקות אלו לא הגיעו לרכיבים בשטח (היות ודרשו זמן חישוב ארוך מאוד\ לא כדאי). מאידך ישנם חישובים הדורשים שגיאה משמעותית כמו אלגוריתמי "למידה עם שגיאה" שמסתמכות עליהן מגוון אפליקציות קריפטוגראפיות. בפרויקט נבנה תיאוריה וכלים לשלב בין השנים באופן שיוריד בצורה משמעותית את עלות המימוש הקריפטוגראפית.

מטרת הפרויקט:

מימוש ושילוב, בתכנה באופן מתודולוגי אלגנטי ויעיל זה עיקר החלק המימושי של הפרויקט.

תכולת הפרויקט:

חלק הבנתי \ למידתי: קריאה ולמידת רקע כללי על Post Quantum Crypto PQC ובניות המתבססות על הנחות קושי בסריגים (LATICES) כמו בעיית (Ring learning with error) R-LWE
מה הפרמטרים הדרושים למימוש, גודל המשתנים פילוג הרעש וכו' .
קריאה ולמידה על מכפלות ובפרט על מכפלות וקטוריות בחישוב סטוכאסטיי

קורסי קדם:

מבוא לקריפטו

דרישות נוספות:

ידע קודם בסיסי בתכנות ותכן קוד יתרון ובפרט ייתרון ליכולות בבניית קוד יעיל למעבדים שונים, למרות שגם
מימוש C ישים. יתרון לסטודנים אשר לקחו קורסים במבוא לאבטחת חמרה \ קריפטוגראפיה מתקדמת ; קורסים אלו אמנם לא תנאי הכרחי.
יכולות תכנותיות ואנליטיות גבוהות .
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

מקורות מתקדמים ויותר ספציפיים יינת נו למועמדים רלוונטיים.

907 Fault Injection and Side-channel Protection of Unclonable Functions over an efficient SW implementation
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

מנגנוני חמרה\תכנה המייצרים חתימה ייחודית לרכיבים אלקטרוניים מסוגלים לספק פתרונות אבטחה זולים, יעילים ומהירים. אמנם תוקפים חזקים המסוגלים למדוד מהמימוש אינפורמציה בזמן פעולתו או להחדיר כשלים בחישוב, עלו לים לפגום באבטחת המנגנון.

בפרויקט הסטודנטים יממשו בתכנה בלבד מנגנון הגנה העושה שימוש בקודים לתיקון שגיאות ומגן בפני פליטת האינפורמציה מהם ע"י מנגנונים כמו מיסוך ויממשו גם את החלקים האמונים על ההגנה. הסטודנטים ינתחו את פליטת האינפורמציה ע"י מדידה בסביבת תכנה עם אינסטרומנטצית מדידה.

מטרת הפרויקט:

מימוש וניתוח זליגה

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים יקראו וילמדו שיטות הגנה וספרות קודמת. הסטודנטים יממשו בתכנה פתרונות ידועים וינתחו את זליגת האינפורמציה מהם תחת החדרת כשל ולבסוף פתרונות חדשים שפיתחנו למנוע כשלים אלו. הפרויקט כולל מימוש, ניתוח ואנליזה ודורש יכולות טכניות ואנליטיות גבוהות.

קורסי קדם:

קידוד למערכות מחשב, מבוא לחומרה בטוחה

דרישות נוספות:

ידע קודם בסיסי בתכנות ותכן קוד (או חמרה)
יתרון לסטודנים אשר לקחו קורסים בקידוד, יתרון לסטודנטים אשר לקחו קורסים במבוא לאבטחת חמרה. קורסים אלו אמנם לא תנאי הכרחי.
הפרויקט משלב מימוש ושימוש בידע תיאורטי. עדיפות תינתן עבור סטודנטים (או לפחות שאחד הסטודנטים) שיש להם רקע רלוונטי או נסיון סביר בתכן על מעבד (C) והתנסו בפרויקט שבו עבדו על פלטפורמת מעבד.

מקורות:

מקורות מתקדמים ויותר ספציפיים יינת נו למועמדים רלוונטיים.

Merli, Dominik, Frederic Stumpf, and Georg Sigl. "Protecting PUF error correction by codeword masking." Cryptology ePrint Archive (2013).

908 Transformer accelerator
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

Transformers have been a game changer in the field of deep learning. Chatbots such as ChatGPT are transformer-based. Transformers carry extremely high computational requirements hence accelerating them, especially in edge applications, is critical

מטרת הפרויקט:

To design an energy efficient transformer accelerator for edge applications

תכולת הפרויקט:

  1. transformer algorithm study,
  2. state of the art study
  3. definition of requirements
  4. architecture definition
  5. logic design
  6. simulation and verification
  7. synthesis and physical design
  8. pre-silicon evaluation

מקורות:

Material on the Internet

909 Distributed Clock Synchronization on Grids
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

שיטות קיימות לסינכרון שעונים על גבי שבב (למשל, עצי שעונים) הן ריכוזיות ואינן סקלביליות: הפרשי הזמן בין שני שעונים של יחידות סמוכות הוא פרופורציוני לגודל השבב. אנו חוקרים שיטות בהן הפצת השעון נעשית באופן מבוזר (ולא ריכוזי). התהליך של תכנון חומרה לסינכרון שעונים לרוב מתחיל בניסוח אלגוריתם מבוזר תאורטי, ניתוח תאורטי, מימוש האלגוריתמים בחומרה, ולבסוף הדגמה באמצעות סימולציות שאכן המימוש תואם את התאוריה.

מטרת הפרויקט:

בפרוייקט זה נעשה תהליך הפוך! אנו נלמד את שיטת הפצת השעון במאמר המצורף, נחלץ ממנו את אלגוריתם מבוזר ה"חבוי" בו, ננתחו, ונממשו שוב בראייה האלגוריתמית אותה נפתח. כמובן, עלינו לשחזר את תוצאות המעגל המקורי במימושינו.

תכולת הפרויקט:

  1. למידת המאמר המצורף.
  2. חילוץ אלגוריתם מבוזר "רציף".
  3. תכנון אלגוריתם מבוזר "בדיד".
  4. ניתוח תאורטי של האלגוריתם (ניתוח זמן התכנסות, הפרש שעונים לוקאלי וגלובלי מושג, וכו').
  5. מימוש האלגוריתם בתכן ספרתי.
  6. שחזור תוצאות המאמר.
  7. ריכוז וסיכום התוצאות בפורמט של מאמר.

קורסי קדם:

  • 83681 חומרה מכילה מטסטביליות
  • 83612 מעגלי ומערכות VLSI דיגיטליים

מקורות:

S. Fairbanks and S. Moore, "Self-timed circuitry for global clocking," 11th IEEE International Symposium on Asynchronous Circuits and Systems, 2005, pp. 86-96, doi: 10.1109/ASYNC.2005.29. (https://www.cl.cam.ac.uk/~swm11/papers/async2005.pdf)

910 Genomic analysis accelerating using neural network
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

Using deep learning for genome analysis has emerged as a powerful and promising approach in the field of bioinformatics and computational biology. It involves applying deep neural networks, a subset of machine learning techniques, to analyze and extract valuable information from genomic data.

מטרת הפרויקט:

The goal of this project is to build and demonstrate a genome classification using deep learning accelerator and show a comparison to existing models.

תכולת הפרויקט:

לבנות מאיץ לאנליזה גינומית כגון קלסיפיקציה, תוך שימוש ברשתות למידה עמוקה עם מודלים כמו טרנספורמר

קורסי קדם:

מבוא להנדסת תוכנה ומחשבים

מקורות:

  1. https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10260684
911 Modeling and prediction of gene interaction networks by using formal verification tools
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

רשת גנטית היא למעשה רשת בוליאנית ולכן יש דמיון מסוים למעגלים דיגיטליים. המוטיבציה היא להשתמש בכלים החזקים שיש בתחום ה vlsi על מנת ללמוד על הרשת הביולוגית.

מטרת הפרויקט:

בניית תשתית לתרגום אוטומטי של רשת גנטית לשפת חומרה וביצוע סימולציה פורמלית לרשת

תכולת הפרויקט:

בחלק הראשון המחקר יתמקד ב״תרגום״ הרשת הגנטית לשפת חומרה (ככל הנראה ורילוג) ובשלב השני שימוש בכלי בדיקה וסימולציה לבחינת הרשת.

קורסי קדם:

מעגלים משולבים

דרישות נוספות:

ידע בשפת חומרה

מקורות:

  1. Yordanov, Boyan, et al. "A method to identify and analyze biological programs through automated reasoning." NPJ systems biology and applications 2.1 (2016): 1-16.

פרויקטים נוספים מומלצים

120 Studying the transcriptional heterogeneity in kidney tumor cells
אפיון של ההטרוגניות הטרנסקריפטומי בתוך תאים סרטניים מהכליה
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

Single-cell RNA sequencing (scRNA-seq) is a cutting-edge molecular biology technique that allows researchers to analyze gene expression at the single-cell level. It enables the identification and profiling of individual cells within a complex tissue or organism, providing insights into cellular diversity, heterogeneity, and functional states. By capturing the transcriptome of individual cells, scRNA-seq has revolutionized our understanding of cell biology, developmental processes, disease mechanisms, and has immense potential for personalized medicine and therapeutic discovery.

מטרת הפרויקט:

In this project we will use published scRNA-seq datasets to study the heterogeneity between different tumor cells from renal cell carcinoma (RCC) and Wilms’ tumor patients. We will use unsupervised machine learning algorithms to cluster tumor cells based on latent biological signals as well as to infer the different gene expression regulatory networks (GERN) operating in different tumor cells.

תכולת הפרויקט:

  • Survey of the relevant literature
  • Application of existing and new machine learning and data analysis tools on scRNA-seq datasets
  • Analysis of results

קורסי קדם:

At least one of the following (can be taken in parallel):

  • Computational Biology (83665)
  • Introduction to Machine Learning (83622)
  • Neuro-Genomics (83675)
  •  Biological data science (83414)

דרישות נוספות:

A basic first course in biology is recommended for this project.

מקורות:

  1. Trink, Y.; Urbach, A.; Dekel, B.; Hohenstein, P.; Goldberger, J.; Kalisky, T. Characterization of Continuous Transcriptional Heterogeneity in High-Risk Blastemal-Type Wilms’ Tumors Using Unsupervised Machine Learning. Int. J. Mol. Sci. 2023, 24, 3532. https://doi.org/10.3390/ijms24043532
  2. Heumos, L., Schaar, A.C., Lance, C. et al. Best practices for single-cell analysis across modalities. Nat Rev Genet 24, 550–572 (2023). https://doi.org/10.1038/s41576-023-00586-w
  3. https://www.sc-best-practices.org/preamble.html
207 Advanced peripheral and control circuits and techniques for GC-eDRAM
תכנון מנגנוני שליטה ופריפריה מתקדמים לזיכרונות דינאמיים
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

Gain-cell embedded DRAM (GC-eDRAM) is a dynamic storage technology that presents an alternative to standard SRAM for various applications. In this project, novel circuit techniques will be developed for GC-eDRAM based memories to improve performance, power, and area (PPA) costs.

מטרת הפרויקט:

The project outcome is a novel technique for improving the GC-eDRAM technology

תכולת הפרויקט:

This work will include the investigation of sophisticated refresh schemes, advanced write-back techniques, and others. This research project will include Virtuoso based simulation in advanced CMOS nodes

קורסי קדם:

מעגלים משולבים ספרתיים 83-313

דרישות נוספות:

The project will include Virtuoso simulations and possibly layout, digital (Verilog) design and other chip design skills.

מקורות:

  1. P. Meinerzhagen, A. Teman, R. Giterman, N. Edri, A. Burg, and A. Fish, Gain-Cell Embedded DRAMs for Low-Power VLSI Systems-on-Chip. Berlin, Germany: Springer, 2018.
  2. Teman A, Meinerzhagen P, Burg A, Fish A (2012) Review and classification of gain cell eDRAM implementations. In: Proc. IEEE Convention of Electrical and Electronics Engineers in Israel (IEEEI), pp 1–5
215 Electromagnetic Information Leakage on Silicon Chips – Simulation Tools and Circuit Analysis
זליגת אינפורמציה אלקטרומגנטית על שבבי סיליקון – סימולציה וניתוח מעבר אינפורמציה
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

במערכות ננואלקטרוניות יש צימוד אינפורמציה מחלק אחד של המעגל (המגיעה למשל מחלקים לוגיים \מעבדים \ מאפננים) לחלקים אחרים (מעגלים אחרים \ מגברים \ אנטנות ומשדרים), פשוט בגלל שהכל "קרוב". באופן טיפוסי אנחנו מתייחסים לבעיה כבעיית אמינות (crosstalk, reliability, signal -integrity), אך בפרויקט זה נשים את המשקפת של אבטחה (security), נמדל, נסמלץ את מעבר האינפורמציה דרך כלי מידול אלקטרומגנטיים המתאימים לשבבי סיליקון מתקדמים.

מטרת הפרויקט:

מידול פליטת האינפורמציה, מימוש מעגלי הבחינה והתוצר הסופי ניתוח אלקטרומגנטי והגדרת מטריקת לכימות פליטת האינפורמציה וניתוח התוצאות.

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים ילמדו ספרות קודמת. הסטודנטים יממשו (בעזרתנו) מעגלי "משדר" (מעגלים לוגיים הפולטים או מעבדים אינפורמציה סוגית) ומעגלי מקלט (מגבר, מאפנן ואנטנה-משדר), יאפיינו ויפעילו כלים אלקטרומגנטיים מתקדמים על גבי סביבת התכנון ויבצעו אנליזה state-of-the-art בשימוש בכלים מתקדמים אלו לניתוח זליגת אינפורמציה.

קורסי קדם:

  • שימוש בכלי תכנון מעגלים למשל וירטואוזו - חובה - אז אם לקחתם קורסים מתקדמים בננו זה יכול לעזור.
  • ידע באנלוג -ייתרון אך לא חובה


דרישות נוספות:

רצון ומוטיבציה לשיפור יכולות עם כלים טכניים (כלים אלקטרומגנטיים) ורכישת ידע ויכולות ניתוח.

יכולות אנליטיות גבוהות ושליטה כללית טובה בעבודה עם כלי סימולציה.
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

ספרות ממוקדת והנחייה קרובה תינתן לבעלי עניין (והתאמה) בפרויקט

216 eDRAM circuit design for high performance chip integration
תכנון זכרון דינאמי מוטמע לשילוב בצ'יפים עם מהירות גבוהה
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

זכרונות הם חלק עיקרי בצ'יפים היום ולכן נדרש תכנון רב בשביל לממש זכרון יעיל ביותר מבחינת שטח, מהירות וצריכת הספק. יש הרבה עבודה היום על למצוא ארכיטקטורה משופרת למאקרו של זכרונות.

מטרת הפרויקט:

המטרה היא לבנות זכרון דינאמי מהיר יותר אשר יהיה מותאם לאפליקציות שונות - כלומר לעבוד בתנאים שונים כגון טמפרטורה. הפרוייקט ננסה לחשוב על זכרון יעיל ולממש אותו לרכיב IP שלם ומוכן, תוך התחשבות בפרמטרים השונים המשפיעים עליו ועל היכולות שלו.

תכולת הפרויקט:

נחקור זכרונות קיימים היום ונתכנן מערך זכרון ייחודי ומותאים לדרישות שלנו. נבצע סימולציות מקיפות הרלוונטיות להבנת ההשפעות על זכרונות בצ'יפים שקיימים היום בשביל לשפר את הביצועים. זה ייעשה במערכת וירטואוזו.

קורסי קדם:

מעבדת ספרתיים, וקורס מעגלים משולבים

דרישות נוספות:

וירטואוזו

מקורות:

Gain-Cell Embedded DRAMs for Low-Power VLSI Systems-on-Chip

218 Design and implementation guided architecture for Multi Ported Content-Addressable Memory
תכנון ויישום ארכיטקטורת זיכרון CAM מרובה פורטים מונחה מיקום
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

זיכרונות הינן אבן הבניין המרכזי בשבבים אלקטרוניים כיום וממומשים במגוון טכנולוגיות עבור צרכים שונים. בפרויקט זה, נתמקד בזיכרונות CAM מרובה פורטים הממומשים באמצעות תאים סטנדרטיים.

מטרת הפרויקט:

בפרויקט הזה נתעסק בלתכנן ליישם ולהרחיב בלוק שבמהותו הוא זיכרון, אבל מתוחכם יותר מ RAM סטנדרטי וכולל גם מעגלים דיגיטליים חישוביים.

תכולת הפרויקט:

בפרויקט תצטרכו ללמוד היטב את מבנה היחידה, לעבוד על האלגוריתמים לפיתוח, לפתח ארכיטקטורת חומרה מתאימה, וליישמה. להשתמש בכלי CAD מתקדמים בעזרת כלי חדשני למיקום מונחה שפיתחנו בבר-אילן.

קורסי קדם:

מעגלים אלקטרוניים ספרתיים 83-308.
מעגלים משולבים ספרתיים 83-313

מקורות:

https://en.wikipedia.org/wiki/Content-addressable_memory

220 Innovative Logic Families for Low Power and High-Performance digital design
משפחות לוגיות חדשניות עבור תכנון מעגלים דיגיטליים מהירים ודלי הספק
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

עד כה פותחו בקבוצה שלנו מספר לוגיקות שמטרתן להשיג אופטימליות במהירות והספק של תכנון מעגלים דיגיטליים.

לוגיקת Dual Mode Logic הינה לוגיקה המשלבת בין לוגיקת cmos הנפוצה, ובין לוגיקה דינאמית, ברמת השער (nand/nor וכדומה). בלוגיקה זו קיימים שני מצבי פעולה:

  • מצב סטטי- שבו יש חיסכון באנרגיה אך ביצועים נמוכים.
  • מצב דינמי- שבו הביצועים גבוהים אך צריכת האנרגיה גבוהה.

שילוב בין המצבים מביא לשיפור הן במהירות הפעולה והן בצריכת ההספק. הלוגיקה הראתה תוצאות טובות מאוד בטכנולוגיות שונות ובארכיטקטורות שונות.
מעבר ללוגיקת DML, ישנן עוד לוגיקות שפותחו במעבדה כמו DMPL (Dual Mode Pass Logic) שגם הראתה יעילות רבה.

בפרויקט נרצה לפתח ולהשתמש במגוון לוגיקות חדשניות שיוכלו לתת שיפור מקסימלי במהירות ובצריכת ההספק.

מטרת הפרויקט:

מימוש מעגלים דיגיטליים מהירים ודלי הספק באמצעות לוגיקות חדשניות.

תכולת הפרויקט:

בחינת מימוש לוגיקות חדשניות עבור יצירת מעגלים דיגיטליים ובחינת ארכיטקטורות שונות באמצעותן.
העבודה הינה באמצעות תוכנת virtuoso בטכנולוגיות מתקדמות.

קורסי קדם:

  • קורס מעגלים ספרתיים 83-308
  • מעבדה למעגלים ספרתיים 83-315
  • מעגלים משולבים ספרתיים 83-313


מקורות:

  1. I. Levi and A. Fish, "Dual Mode Logic—Design for Energy Efficiency and High Performance," in IEEE Access, vol. 1, pp. 258-265, 2013, doi: 0.1109/ACCESS.2013.2262015.
  2. I. Stanger, N. Shavit, R. Taco, L. Yavits, M. Lanuzza and A. Fish, "Robust Dual Mode Pass Logic (DMPL) for Energy Efficiency and High Performance," 2020 IEEE International Symposium on Circuits and Systems (ISCAS), Seville, Spain, 2020, pp. 1-5, doi: 10.1109/ISCAS45731.2020.9181127.
225 Comparing CI-CD Methods in Hardware Design
השוואת שיטות CI-CD בתכנון רכיבי חומרה
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

בחברות בתחום הVLSI יש תהליך ארוך עד לשליחת הרכיב לTapeout. במהלך הדרך ישנה כתיבת קוד בשפות RTL, בדיקות נכונות לוגיות ויישום ברמת הBEOL. בכל שלב ישנה חלוקה בין רמות שונות של הרכיבים, רמת יחידה (Unit), אשכול (Cluster) וצ'יפ כולל (Full Chip).

מכיוון וכל שלב תלוי בקודמו, תהליכים אלו מתרחשים בשיטת הPipeline כאשר כל יחידה שולחת את הפיתוח שנעשה בחלקים על מנת שהרמה מעל תוכל להתחיל לעבוד ולקדם את המשך הפרוייקט. שיטה זו כמובן מייעלת זמנים.

שיטה זו מעלה צורך לייצור מנגנון אשר משלב קוד חדש בקוד הקיים בצורה 'חלקה'. בשונה מעולם התוכנה בו משחררים גרסא ראשונית ועליה מדביקים עדכונים שמשפרים ביצועים או מוסיפים תכונות חדשות לגמריי, בעולם החומרה נדרש לבצע את האינטגרציה במהלך שלבי התכנון. בכל שלב בתהליך המהנדס משחרר גרסא לשלב הבא בתהליך התכנון רק לאחר עמידה ברשימה של דרישות מסויימות בהתאם לשלב בתהליך. הרשימה כוללת בתוכה דברים מגוונים אשר משתנים בין חברה לחברה, והכרחיים לניהול מיטבי של הפרוייקט מתחילתו ועד לTapeout. הרשימה ארוכה וכוללת בתוכה דרישות להתנהלות ברמת הקוד החומרתי, בדיקת רגיסטרים וטבלאות, התיישרות למתודולוגיה פנים-חברה ועוד. על מנת לייעל זמני עבודה ולחסוך שעות מהנדס, ברצוננו לייצר סביבת עבודה שבהינתן קונפיגורציה מתאימה תדע לעבור על הרשימה אל מול הקוד ולהדפיס דו''ח מפורט על כלל השלבים בזמן מינימלי.

מטרת הפרויקט:

היא להשוות בין שיטות שונות של CI-CD בתכנון רכיבי חומרה והתאמה שלהם לדרישות פנים-חברה.

תכולת הפרויקט:

בפרויקט נבחן שיטות שונות של CI-CD וניישם אותן בצורה המיטבית לדרישות החברה.
נכתוב סביבת עבודה שתאפשר להריץ בדיקות ברמות שונות בתהליך, לאחד את המידע לדו"ח לצורך תיקון ואף לשחרר גרסא לרמה הבאה.
סביבת העבודה תיכתב בשפת "Python" ותפעל על גבי מערכת ההפעלה "Unix".
סביבת העבודה תהיה עם GUI כך שהשימוש יהיה פשוט ו"User-Friendly".
הביצוע יהיה 'חדשני' בכך שייעזר בכלים עדכניים של Generative AI על מנת לייעל את כתיבת קוד הפרוייקט.

קורסי קדם:

אין

דרישות נוספות:

אין

מקורות:

  1. Continuous Integration and Delivery in Hardware Design - Nicholas R. Perlland (ISU)
  2. Applying Continuous Integration to Hardware Design and Verification - Francois Cerisier and Christian Rivier


 

226 TX Fabrication verification environment
סביבת וריפיקציה מלאה ל TX Fabrication
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

שדרוג הכולל של הצ'יפ שלנו לתמוך בדור 6G, אנו נדרשים לממש מנוע יעודי אשר מבצע מגוון פעולות, modulation, scrambling, stream concatenation and more,. המנוע נדרש לעמוד גם בפעולות הנדרשות גם ל LTE-Cat1.
על סביבת הוריפיקציה החדשה לוודא שהמנוע עובד בכל מצבי ההפעלה השונים בצורה מדויקת כולל בדיקות ביצועים.

מטרת הפרויקט:

סביבת וריפיקציה שבודקת את הדיזיין בצורה מושלמת.

תכולת הפרויקט:

תכנון סביבת הוריפיקציה תוך שימוש בתשתיות הקיימות בחברה. על תשתיות אלו תבנה סביבת הוריפיקציה, שתעשה רנדומיזיציה של כל הקונפיגורציה, רנדומיזציה של המידע שנכנס לדיזיין, הפעלת פייטון עם כל מה שרונדם, השוואת תוצרי הפייטון עם מה שהדיזיין מוציא.

קורסי קדם:

אין

דרישות נוספות:

אין

מקורות:

  1.  תקן 5G: 38.212,
  2. LTE: 36.211 / 36.212
230 Design of a compact and digital optical sensor for the detection of laser fault injection
תכנון חיישן אופטי קומפקטי ודיגיטלי לזיהוי התקפות הזרקת שגיאות בעזרת לייזר
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

הפרויקט עוסק בהגנה על חומרה, ובפרט על שבבים, מפני התקפות חודרניות של הזרקות כשלים הנעשות בעזרת לייזר ממוקד. התקפות אלו מסייעות לתוקף לחלץ מידע סודי מאלגוריתם קריפטוגרפי על ידי יצירת שגיאות בנקודות שונות בחישוב.

רוב ההגנות הפיזיות מפני מתקפות כאלו אינן אפקטיביות מאחר ותוקף יכול בסופו של דבר לעקוף אותן, ולכן ההגנות הנפוצות עוסקות בזיהוי המתקפה ותגובה אליה. ניתן לחלק את סוג הזיהוי ל־2 – זיהוי עקיף של התקיפה, לדוגמה כתוצאה משגיאה בחישוב (בעזרת קודים לתיקון שגיאות) או זיהוי ישיר של התקיפה, לדוגמה בעזרת חיישן אופטי שמזהה את ההארה של הלייזר.

מטרת הפרויקט:

במסגרת פרויקט זה אנחנו נפתח חיישן מהסוג השני – חיישן אופטי ישיר שיזהה את ההארה של הלייזר. הייחודיות של חיישן זה הוא שהוא יהיה מורכב משערים דיגיטליים בלבד מה שיאפשר מימוש נוח ויעיל לצד הבלוק הדיגיטלי עליו הוא אמור להגן.

תכולת הפרויקט:

במהלך הפרויקט הסטודנטים ירכשו ידע בנושא חומרה בטוחה. בחלקו הראשון הם ילמדו את הרקע התאורטי וישחזרו את העבודה שנעשתה עד כה בנושא זה על בסיס מאמר שמנחה הפרויקט כתב. לאחר מכן הסטודנטים יפתחו את הרעיון ויציעו שיטות חדשניות להטמעת החיישן ולתכנון שלו המבוסס על תאי ספריה סטנדרטיים. העבודה תיעשה בסביבת הפיתוח של Cadence. תוצאות הפרויקט יבחנו בעזרת סימולציה של מודל המתקפה.

קורסי קדם:

83308 - מעגלים אלקטרוניים ספרתיים

דרישות נוספות:

83313 - מעגלים משולבים ספרתיים

מקורות:

https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8763825

מחקר אקדמי של המנחה

231 Enhanced TCAM BIST Agent
בדיקה עצמית למערכת TCAM
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

TCAM is a special type of computer memory used in certain very-high-speed searching applications. It is also known as associative memory or associative storage and compares input search data against a table of stored data, and returns the address of matching data. At Marvell a TCAM BIST unit connects to it in order to test it. In verification the interface between the TCAM and the TCAM BIST unit is written as an agent, which can be run in 3 modes: master (replacing the TCAM BIST unit), slave (replacing the TCAM) and monitor (observing transactions on the interface).

מטרת הפרויקט:

An existing TCAM BIST agent does not support all TCAM functionality in master/slave modes. Need to explore TCAM and TCAM BIST unit behaviour in order to implement the required missing modes.

תכולת הפרויקט:

Expansion of the agent with the aim of supporting the compare function, investigation of TCAM compare algorithms and implementation of the algorithms in the following agent

קורסי קדם:

  • משולבים 83313

דרישות נוספות:

אין

מקורות:

  1. Yu, Fang, Randy H. Katz, and Tirunellai V. Lakshman. "Gigabit rate packet pattern-matching using TCAM." Proceedings of the 12th IEEE International Conference on Network Protocols, 2004. ICNP 2004.. IEEE, 2004.
  2. Grigoryan, H., et al. "Generic BIST architecture for testing of content addressable memories." 2011 IEEE 17th International On-Line Testing Symposium. IEEE, 2011.
235 Efficient Hipper-Threaded RISCV Barrel processor
מעבד מרובה חוטים יעיל בארכיטקטורת RISCV בשיטת Barrel processor
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

עבור יישומים רבים נדרשת יכולת ניצול מקסימלי של משאבי המעבד להרצה במקביל של כמות גדולה ככל שניתן של תהליכים יחסית. במעבדים מסוג זה המטרה היא להשיג התפוקה מצטברת מקסימלית של כלל התהליכים הרצים כאשר זמן הריצה של כל תהליך שלעצמו מתחילתו ועד סוף הינו בעל חשיבות משנית.

מטרת הפרויקט:

פיתוח ומימוש גרסת תת-מעבד מזערי על בסיס ארכיטקטורת ריסק-5 אשר מספק יחס עלות/ביצוע אופטימלי להרצת כמות תהליכים מקבילה וכן התאמת סביבת כלי תכנון חמרה לשימוש נח במעבד.

תכולת הפרויקט:

הכרות מעמיקה עם ארכיטקטורת ריסק-5, תכנון ומימוש המעבד בשפת ורילוג וכלי סינתזה ועל FPGA, התאמת סביבת פיתוח תכנה למעבד, בדיקה של תפקוד המעבד בהשוואה למעבד מוטמע מקובל עבור מאפייני שימוש שונים.

קורסי קדם:

נדרשת שליטה בסיסית טובה וניסיון בתחומים הבאים: תכן לוגי, מבנה מחשבים , קידוד C ופייתון בסיסי. קידוד ורילוג ניתן להשלמה במהלך הפרויקט.

דרישות נוספות:

ניסיון עבודה עם FPGA יתרון.

מקורות:

  1. https://en.wikipedia.org/wiki/Barrel_processor מאמר רלוונטי להמחשה (הבנת רשות נוירונים אינה דרישה לפרויקט)
  2. RISC-V Barrel Processor for Deep Neural Network Acceleration
  3. https://drive.google.com/file/d/1D3WYp4_MeOHBHNu-YjOlbAhwCTwfY6Qd/view?…
     
241 Hardware acceleration for AI computation
מאיצי חמרה ייעודיים עבור חישובי בינה מלאכותית
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

יישומי בינה מלאכותית כגון זיהוי תמונה, ועיבוד שפה נדרשים לחישובים אריתמטיים אינטנסיביים המאופיינים על ידי מספר יחסית מצומצם של פונקציות מתמטיות ממוקדות הנקראות איטרטיבית וצורכות את מרבית משאבי החישוב. האצת חמרה ייעודית של פונקציות אלו יכולה ליעל את ביצועי תהליך החישוב באופן דרמטי מבחינת זמן תגובה ומשאבי אנרגיה.

מטרת הפרויקט:

בחירה של פונקציית חמרה להאצה בדגש על חישובים מקורבים לאקטיבציה הסתברותית דוגמת SoftMax

תכולת הפרויקט:

הגדרה, פיתוח ומימוש של המאיץ, מידול המאיץ, מדידה ושיפור רמת הדיוק של החישוב, הוכחת התכנות מימוש פיסי ע"י מימוש המאיץ בקוד ורילוג וסינתזה שלו.

קורסי קדם:

נדרשת שליטה טובה וניסיון בתחומים הבאים: תכן לוגי, קידוד C, ורילוג, ופייתון.

דרישות נוספות:

השתתפות בקורס "עקרונות של תכנון מערכות דיגיטליות" בסמסטר ב'

מקורות:

  1. Wikipedia – SoftMax Function
  2. Design Space Exploration for Softmax Implementations
  3. https://par.nsf.gov/servlets/purl/10197154
  4. Google Scholar - Search for Attention Is All You Need
706 Software Implementation of Generalized Linear Masking and Side-channel Analysis
מימוש תכנה של Generalized linear Masking וניתוח הגנת ערוצי צד
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

מערכות אלקטרוניות פולטות אינפורמציה בזמן תעבורת מידע, עיבוד וחישוב כתוצאה מתמורות ושינויים לוגיים ברמה האלקטרונית. פליטת אינפורמציה זו יוצרת "ערוץ צידי" שדרכו תוקפים יכולים ללמוד מידע פנימי על עיבוד של אינפורמציה וערכים סודיים במערכת. להגנה בפני פליטת אינפורמציה כזו יש הרבה שיטות מהרמה החשמלית, דרך האלגוריתמית ועד הפרוטוקול הקריפטוגרפי. השיטה החקורה ביותר שלה סימוכין מתמטיים ומודלים רבים נקראת מיסוך (MASKING). בפרויקט זה אנו נממש שיטת מיסוך חלוצית הנקראת linear masking. היתרונות בשיטה היא (1) גנריות ויכולת גמישה לקבוע את רמת האבטחה (2) יעילות מימוש גבוהה בסדרי גודל (אנרגיה זמן חישוב וכו'..). הסטודנטים ילמדו את השיטה, ינתחו אותה, יממשו אותה בקוד בשפה עילית (C) על גבי מעבד בצורה יעילה ויבחנו את חסינות השיטה דרך מדידות.

מטרת הפרויקט:

מימוש יעיל בכמה מצבים שונים וניתוח היעילות שלו במצבים השונים (מימוש מהיר \ מימוש דל אנרגיה \ מקבילי, במימוש סיריאלי ע"י לולאות או מימוש הכולל תיאור פעולות וקטוריות)

תכולת הפרויקט:

הסטודנטים יקראו וילמדו שיטות ניתוח של ספרות קודמת. ילמדו ספרות קודמת ממוקדת, ילמדו את השיטה שפותחה אצלנו. לאחר מכן יעסקו במערכת המימוש ובאופטימיזציות יעילות של אבני הבניין הדרושים. לאחר מכן נמדוד פליטת אינפורמציה מהמערכת במעבדה וננתח את רמת האבטחה שמספקת.

קורסי קדם:

ידע קודם בסיסי באבטחת חומרה \ מתקפות ערוצי צד (קריפטוגרפיה בסיסית), מהווה יתרון.
קורס קודם בקידוד \ תורת הקודים גם יכול להוות ייתרון אך לא חובה.

דרישות נוספות:

חובה יכולות טכניות גבוהות בכתיבת קוד ומימוש, והבנת מערכות מבוססות מעבד.
יכולות גבוהות בפייטון \ מטלב ומוטיבציה לעבודה עם סביבות קוד מורכבות.


יכולות תכנותיות ואנליטיות גבוהות.
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

(ספרות יותר מדויקת לגבי השיטה המוצעת ותיאור ארכיטקטוני יינתנו לסטודנטית המתאימים)

Belenky, Yaacov, et al. "Redundancy AES Masking Basis for Attack Mitigation (RAMBAM)." IACR Transactions on Cryptographic Hardware and Embedded Systems (2022): 69-91.

707 Post Quantum Crypto PQC on Steroids – High performance R-LWE on end-devices
NTT - ו LWE מימוש קריפטוגראפיה פוסט- קואנטית על מעבדי קצה ושיפור ביצועים באלגוריתמי
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

אלגוריתמים להצפנה פוסט יכולת קואנטית של תוקפים יחליפו את מנגנוני ההצפנה וחלוקת המפתח האסימטריות הקיימים היום (כמו DH Dlog - ו ECC) המתמודדים החזקים ביותר היום מתבססים על הנחות קושי שונות של חיפוש במרחב שריגי (LATICES).

רוב הבניות מתבססות על הנחות קושי של למידה עם שגיאה (Learning with Error, LWE) או ספציפית הוריאנט שלה בחוג (R-LWE) Ring. ולה רדוקציה לבעיות אלו על סריגים שהן קשות. המכפלות המתבצעות באלגוריתמים עושות שימוש נרחב במכפלות בין אלמנטים בחוג ולכן יש מכפלות וקטוריות גדולות מודולו. הדרך לחשבן באופן יעיל לרוב הוא ע"י אלגוריתמי (Number Theory Transform, NTT) הווריאנט הבדיד ל טרנספורם פורייה בשפה חופשית.

מטרת הפרויקט:

בפרויקט נאיץ את כל אלו על מעבדים ובפרט מעבדי קצה להשגת יכולת להפעיל אלגוריתמים אלו ביעילות בעתיד ולשפר את הביצועים הידועים והמפורסמים עד כה מבחינת משאבים ואנרגיה.

תכולת הפרויקט:

למידה, סקירת ספרות, מימוש, האצה, ניתוח ביצועים

קורסי קדם:

כמובן שהקורס מבוא לקריפטוגראפיה הכרח

דרישות נוספות:

ידע קודם בסיסי בתכנות ותכן קוד \ אסמבל י, ותכן חמרה \ אריתמטיקה למחשב הינם יתרו ן

יכולות תכנותיות ואנליטיות גבוהות .
נכונות להיקף עבודה משמעותי.

מקורות:

  1. https://www.microsoft.com/en-us/research/project/lattice-cryptography-l… /
  2. Longa, Patrick, and Michael Naehrig. "Speeding up the number theoretic transform for faster ideal lattice-based cryptography." Cryptology and Network Security: 15th International Conference, CANS 2016, Milan, Italy, November 14-16, 2016, Proceedings 15. Springer International Publishing, 2016.
  3. Aguilar-Melchor, Carlos, et al. "NFLlib: NTT-based fast lattice library." Topics in Cryptology-CT-RSA 2016: The Cryptographers' Track at the RSA Conference 2016, San Francisco, CA, USA, February 29-March 4, 2016, Proceedings. Springer International Publishing, 2016.
709 LWC acceleration (learning with error)
האצה של אלגוריתמי הצפנה מבוססי למידה-עם-שגיאה
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

This project aims to optimize LWE (Learning with Errors) algorithms by leveraging Instruction Set Architecture (ISA) and processor extensions. It involves designing and implementing hardware and software enhancements that exploit specialized instructions and features of modern processors to accelerate LWE-based cryptographic computations, improving their efficiency and overall performance.

Expected Outcomes: The project will deliver an optimized LWE learning framework that utilizes ISA and processor extensions, resulting in faster execution times and improved scalability. The enhanced algorithms and implementations will contribute to advancing secure communication protocols and encryption schemes based on LWE, enabling more efficient and practical deployment in real-world scenarios.

מטרת הפרויקט:

Achieving significant algorithm speedup, comparing to the base and original implementation

תכולת הפרויקט:

למידה של האלגוריתמים ביצוע ניתוח יעילות ו PROFILER - בניית חומרה ותוכנה מתאימה להאצה של הקטעים הקרייטים

קורסי קדם:

  • הצפנה
  • תכן
  • VLSI (רצוי)
  • תוכנה מתקדם

מקורות:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1110016820305858

710 Attacking the IKNP Protocol: Analyzing Security Vulnerabilities
פרוטוקול IKNP - התקפה
מנחה:
אחריות אקדמית:

הרקע לפרויקט:

The background for the project lies in the field of secure communication protocols and cryptographic algorithms. The IKNP (Ishai-Kushilevitz-Nissim-Petrov) protocol is a well-known protocol used in secure multiparty computation and privacy-preserving applications. It provides a means for parties to securely compute a function on their private inputs without revealing any sensitive information.

However, as with any cryptographic protocol, there is a need to assess its security and potential vulnerabilities. In recent years, there has been significant progress in analyzing and attacking cryptographic protocols, uncovering flaws that may compromise their security guarantees.

This project aims to contribute to the field by either enhancing the security of the IKNP protocol against malicious adversaries or by analyzing the protocol for potential vulnerabilities. By conducting a thorough examination of the protocol's design, cryptographic assumptions, and implementation, the project seeks to advance the understanding of secure protocol design and provide insights into potential attack vectors or areas that require improvement.

מטרת הפרויקט:

This student project focuses on analyzing the security vulnerabilities present in the IKNP (Ishai-Kushilevitz-Nissim-Petrov) protocol. The project involves conducting a thorough examination of the protocol's design, cryptographic assumptions, and implementation to identify potential weaknesses and attack vectors. Various attack techniques, such as side-channel attacks, fault attacks, or cryptographic analysis, will be explored to assess the protocol's resilience against adversarial threats.

תכולת הפרויקט:

side channel attacks code and setup, analysis and resolution
The project will provide a comprehensive analysis of the security vulnerabilities in the IKNP protocol, highlighting potential weaknesses and attack scenarios. The findings will help identify areas for improvement and suggest countermeasures to enhance the protocol's security. This project will contribute to the field of cryptographic protocol analysis and provide valuable insights into the robustness of the IKNP protocol against various attack vectors, fostering further research and development in secure communication protocols.

קורסי קדם:

הצפנה תוכנה תכן אסמבלי

מקורות:

https://www.iacr.org/archive/crypto2003/27290145/27290145.pdf